Papierredders maken van papierafval nieuwe circulaire producten

Grafische ontwerpers Tille Lingier en Linde Luyten zagen schoonheid in papierafval en gingen met hun creativiteit aan de slag om er nieuwe papierwaren van te maken zoals notitieboekjes en agenda’s. De positieve impact van hun circulaire product vormt voor Redopapers de drijfveer om ook buiten de landsgrenzen de markt te betreden. Via de kmo-groeisubsidie haalden ze de nodige expertise in huis om hen daarbij te ondersteunen.

weekplanner
© Redopapers

We hebben meer materialen beschikbaar en kunnen dus meer producten op de markt brengen. Elk product dat we verkopen heeft een positieve impact en dus willen we ook buitenlandse markten met onze visie laten kennismaken.

-
Linde Luyten
,
Cofounder Redopapers
Tille Lingier en Linde Luyten
Tille Lingier en Linde Luyten © Redopapers

In een circulair businessmodel heb je een veel langer voortraject voor je werkelijk iets kan maken. Je moet eerst goede contacten opbouwen om zeker te zijn dat je reststromen constant zijn. Je bent afhankelijk van je partners en je hebt er dus genoeg nodig.

-
Linde Luyten
,
Cofounder Redopapers