De meerwaarde van AI voor de Vlaamse Infolijn

Al 25 jaar vormt de Vlaamse Infolijn – de 1700 – het eerste aanspreekpunt voor vragen van burgers, bedrijven en organisaties over de diensten van de Vlaamse overheid. Dankzij meer dan 200 voorlichters achter de schermen worden jaarlijks zo’n miljoen contacten, 55.000 e-mails en 25.000 chatgesprekken verwerkt. Via een PIO-project versterkt Digitaal Vlaanderen de infolijn nu met artificiële intelligentie.

Callcenter
Leen Reyniers

Vandaag kiest ruim de helft van de bellers al voor het inspreken van een vraag. Logisch, want ze komen zo sneller terecht bij de persoon die hen met hun specifieke vraag verder kan helpen.

-
Leen Reyniers
,
Product Owner Expert bij Digitaal Vlaanderen
Leen Reyniers

Het is belangrijk om de meerwaarde van de PIO-begeleiding breder te zien dan het project alleen.

-
Leen Reyniers
,
Product Owner Expert bij Digitaal Vlaanderen