De Vitrine

Leidse handelaars ambassadeurs van nieuw parkeerplan

Leiden

|
Stockfoto Leiden

De stad Leiden heeft sinds juni 2022 een nieuw parkeerplan en vraagt bij de implementatie de hulp van de handelaars. De handelaars krijgen een toolkit beschikbaar gesteld die hen in staat stelt om hun klanten te informeren over de veranderingen. Zo kunnen ze als ambassadeurs het mobiliteitsplan mee uitdragen.

Implementatie parkeerplan

Met het nieuwe parkeerplan kunnen bezoekers alleen nog parkeren in garages, op de kortparkeerplekken in de binnenstad of op straat met een dagkaart. Alleen bewoners met een parkeervergunning mogen op straat parkeren. Om snelle bezoekers te ondersteunen is er kortparkeren ingevoerd in bepaalde straten, waar alleen bezoekers mogen parkeren. De veranderingen in het straatparkeren hebben uiteraard gevolgen voor de klanten of gasten van de lokale handelaars. Daarom roept de gemeente Leiden de ondernemers op om te helpen bij de communicatie. Hiervoor is een toolkit samengesteld met boodschappen die op sociale media gebruikt kunnen worden en is er de mogelijkheid om gratis promotiemateriaal aan te vragen. De handelaars worden zo ingezet als "mobiliteitsambassadeurs" voor het nieuwe plan.

Handelaars als gastheer

De handelaar wordt in het communicatieconcept beschouwt als gastheer. Hij krijgt verschillende mogelijkheden aangeboden om zijn gasten kan informeren. Het gaat onder meer om:

  • E-mailhandtekening: Informeer gasten per mail of bij bevestigingsmails 
    • Via de handtekening geef je bezoekers direct toegang tot het vinden van parkeerplek of het reserveren ervan. Je kunt de handtekening kopiëren en toevoegen aan je e-mailhandtekening. 
  • Contactpagina: Informeer gasten op uw contactpagina 
    • Via deze toevoeging geef je bezoekers op je contactpagina direct toegang tot het vinden van parkeerplek of het reserveren ervan. Je kunt op de toolkitpagina de toevoeging downloaden en naar eigen inzicht op je contactpagina plaatsen.
  • Tafelkaartjes: Informeer je gasten via een tafelkaartje 
    • Via de tafelkaartjes informeer je bezoekers op hoofdlijn over de mogelijkheden en kunnen ze met de QR-code een parkeerplek vinden en/of reserveren. Deze gevouwen tafelkaartjes kan je zelf printen en vouwen of gratis aanvragen bij de gemeente.
  • Posters: Informeer gasten bij prikborden, wachtruimten of etalages 
    • Via de posters informeer je bezoekers op hoofdlijn over de mogelijkheden en kunnen ze via de QR-code een parkeerplek vinden en/of reserveren. Deze posters kan je zelf printen (A4) of gratis aanvragen (op A3 of A4) bij de gemeente.
  • Leaflets: Informeer gasten bij de receptie of balie 
    • Via de leaflets informeer je bezoekers uitgebreid over de mogelijkheden en kunnen ze via de QR-code een parkeerplek vinden en/of reserveren. Deze leaflets kan je zelf printen (A4) of gratis aanvragen (op A4 of A5) bij de gemeente.
  • QR-code deurstickers: Informeer gasten bij de ingang of uitgang 
    • Met de raamsticker bied je bezoekers de mogelijkheid om via de QR-code een parkeerplek te vinden en/of te reserveren. Deze raamsticker is makkelijk aan te brengen en weer te verwijderen. Deze raamsticker kan je gratis aanvragen bij de gemeente. 

Gebruiksgemak

Het lokaal bestuur wil de ondernemers maximaal faciliteren. Daarom werd de toolkit op de website van AndersparkerenLeiden in verschillende vormen aangeboden. Ondernemers kunnen er de verschillende items downloaden (tekst en afbeelding) maar ook bestellen van reeds gedrukte exemplaren is mogelijk via het handige webformulier. Het bestuur treedt hier met andere woorden sterk faciliterend op.

Stockfoto Leiden

Delen:

Jouw mening:
0
0
0
0