9de oproep Landbouw (LA)-trajecten

Publicatiedatum
Innoveer samen met andere ondernemigen uit de land- en tuinbouwsector. Interesse? Kom naar een infosessie. Deadline voor indiening is 3 december.
schaapje

Wat is een LA-traject?

De doelstelling van LA-trajecten is om vanuit een concrete probleemstelling of vraaggedreven opportuniteit van een collectief van ondernemingen uit de primaire land- en tuinbouwsector, innovatieve oplossingen aan te bieden die op relatief korte termijn toepasbaar zijn en resulteren in zichtbare veranderingen met een duidelijke (economische) meerwaarde voor een ruime doelgroep.

Hoe stel je projectaanvraag op?

Voor de modaliteiten en de kenmerken van het programma wordt er verwezen naar de ‘handleiding Landbouw (LA)-trajecten’. Er is een template voor de opmaak van een projectaanvraag en -begroting, en Verklaring van Organisatie voor Onderzoek en Kennisverspreiding voorzien. Alle documenten kan je op de website terugvinden op de subpagina ‘aanvraagprocedure’. Er is een template voor de opmaak van een projectaanvraag en -begroting voorzien, die vind je hier terug

Infosessie en voorbespreking

Het agentschap organiseert een infosessie voor de geïnteresseerde projectaanvragers. De infosessie vindt plaats op maandag 30 september om 10.00 uur in het Ellipsgebouw, Koning Albert II-laan 35 te 1030 Brussel.

Potentiële indieners kunnen eveneens langskomen voor een voorbespreking (ca. 1/2u-1u) op één van de volgende dagen in het Ellipsgebouw te Brussel: 

  • maandag 30 september, na afloop van de infosessie
  • maandag 7 oktober, van 9.30 u tot 17.00 u

Inschrijven voor de infosessie en/of een voorbespreking is verplicht en kan tot maandag 23 september via dit webformulier.  

Bij de aanvraag tot voorbespreking dien je steeds een korte samenvatting van het projectvoorstel en de vragen die je wenst te behandelen toe te voegen. Bij voorkeur omvat deze samenvatting het innovatiedoel van het project (situering/algemene doelstellingen/concrete doelstellingen/verwachte impact) alsook een aanzet voor de verplichte KPI’s (KPI 1 (bedrijfsbereik: aantal unieke ondernemingen waar een verandering wordt opgestart) en KPI 2 (innovatie: aantal implementaties)). Dit wordt sterk aanbevolen, teneinde zo goed mogelijk feedback te kunnen aanleveren.