Lab Zoekmachinemarketing (SEO) en zoekmachineoptimalisatie (SEA)

Via interactieve sessies leer je jouw SEA en SEO zelf te beheren volgens de regels van de kunst om vervolgens impact voor jouw business te leveren.

Dit event is afgelopen

Het is algemeen geweten dat kwalitatieve SEA en SEO meer business oplevert. Bedrijven maken gemiddeld 2 Euro winst voor elke Euro dat ze in SEA investeren. En kwalitatieve SEO levert vaak 50% of méér van de website bezoekers (en dus business). Voor velen blijkt dit niet zo eenvoudig te realiseren.

Nochtans kan iedereen het!

Tijdens dit Lab leer je de juiste theoretische inzichten én krijg je praktische hulp van experts. Zo zorg jij ervoor dat SEA en SEO een positieve impact op jouw business hebben. 

Wat zal je leren?

Via interactieve sessies leer je jouw SEA en SEO zelf te beheren volgens de regels van de kunst om vervolgens impact voor jouw business te leveren. 

Doelgroep

  • Je wil zelf aan de slag met SEA en SEO.
  • Je werkt aan je eigen campagnes met beperkte achtergrondkennis en wil er graag meer resultaten mee behalen. 

Programma 

DAG 1 (9 oktober): SEO (organische zoekresultaten) – Fundamentals

  • Wat weten we over het ranking algoritme van Google?
  • Praktische stappen in het opstarten van een SEO-project met o.a. zoekwoordenonderzoek, technische beginselen en hoe goede inhoud schrijven.
  • Wat heb je nodig om door te stoten naar de top 3?

DAG 2 (16 oktober): SEA (adverteren op Google) – Fundamentals

  • Fundamentele inzichten in de werking van SEA.
  • Hoe zelf een campagne bouwen: doelen stellen, budget bepalen, structuur, welke zoekwoorden kopen, teksten opstellen, extra features en automatisaties.
  • De veel gemaakte fouten en hoe op te lossen?

DAG 3 (23 oktober): SEO&SEA - Zelf beheren en optimaliseren

  • Na de eerste 2 sessies moest je zelf aan de slag. In deze 3de sessie worden jouw uitdagingen besproken en geven we praktische tips & tricks voor beheer en optimalisatie: Waar op te letten? Welke technieken brengen geld op?
  • Hoe haal je (strategische) inzichten uit alle data en rapporten?
  • De toekomst van zoekmarketing: tip van de sluier

Sprekers

Birgit DE VRIES heeft +10 jaar ervaring met SEA en was mede-lanceerder van Reprise Media (Reprsie Digital), één van de top-Search Marketing Agencies in België.

Vandaag is zij officieel trainer van het Google Digitaal Atelier en zaakvoerder van Golfbreker Consulting. Ze helpt bedrijven groeien via SEA campagnes mét strategische inzichten, pragmatische consulting & strategie, en via coaching aan bedrijven én digitale agencies.

Nikolaas DE GEYNDT heeft meer dan 15 jaar ervaring opgebouwd als operationele en strategische digitale marketingspecialist die marketingmanagers adviseert, marketingteams leidt en conversiegerichte marketingcampagnes opzet. Hij specialiseert in SEO en Google Analytics.

Momenteel freelancet hij als trainer en is coach bij het Google Digitaal Atelier in Brussel.

Meer informatie

Contacteer Carolien Jans: carolien.jans@voka.be of 014 56 30 30.

Uiterste inschrijvingsdatum
Deelnameprijs
Voka leden: €550 (excl. BTW), Niet-leden: €715 (excl. BTW)
Organisator
Voka
Thema's

Locatie

Adres

Voka - Kamer van Koophandel Mechelen-Kempen (lokatie Geel) Kleinhoefstraat 9 2440 Geel