LAB: Welke documenten heb je nodig voor jouw export?

Uitvoer van goederen is een ingewikkelde materie. Er wordt duidelijk gemaakt wat het verschil is tussen uitvoeren en intracommunautaire levering. Welke documenten heb je allemaal nodig om deze uitvoer optimaal te laten verlopen? Hoe bekom je deze documenten en hoe vul je deze zo goed mogelijk in? Hoe verloopt deze export en hoe bewijs je de uitvoer van de goederen? Ben jij verantwoordelijk voor het toekennen van de goederencode?

Dit event is afgelopen

Je leert meer over het verloop van de uitvoer van goederen, en je leert deze kennis toepassen op je eigen bedrijfssituatie. Er worden ook internetsites gedeeld om toekomstige problemen op te lossen. 

Na afloop van deze tweedaagse ken je het verschil tussen uitvoer van goederen en intracommunautaire levering van goederen en je kan de administratieve behandeling van goederen verwerken. Je kent de verschillende vervoerdocumenten. Je weet ook wanneer je al dan niet een oorsprongsdocument moet gebruiken of een andere regeling moet toepassen. Je kan de code van je goederen opzoeken en deze vergelijken met de goederencode in het land van bestemming. Je kan verschillende websites raadplegen.

Programma

  • Inleiding incoterms
  • Vervoerdocumenten
  • Bepalen van de oorsprong van de goederen
  • Oorsprongsdocumenten en andere mogelijke bewijzen van oorsprong van goederen
  • Andere documenten
  • De Uniestructuur en douane-unies
  • Uitvoer van goederen in de Unie
  • Het aangeven
  • Toepassing van fiscale maatregelen bij uitvoer
  • Tarbel
  • Sites op internet
Uiterste inschrijvingsdatum
Deelnameprijs
550
Organisator
Voka

Dit event is afgelopen

Locatie

Adres

Voka - Kamer van Koophandel Limburg Gouverneur Roppesingel 51 3500 Hasselt