LAB: Digitalisering van sales en marketing: Digitools succesvol inzetten door middel van design thinking

Er zijn vandaag heel veel digitale tools op de markt om uw marketing en sales te automatiseren.

Praktisch

Datum
Tijdstip
09.00 - 17.00 uur
09.00 - 17.00 uur

Korte online infosessie

Wilt u graag meer weten over de inhoud en de sessies van dit Lab? Op dinsdagmorgen 26 januari (9.00 tot 9.30 uur) organiseren we een kort digitaal infomoment.

Opleidingsmodules

Module 1: Why?

In een eerste fase gebruiken we een aantal design thinking technieken om in kaart te brengen hoe een (potentiële) klant op zoek gaat naar uw product of dienst. Aan de hand van theorie en oefeningen maakt u kennis met begrippen en methodieken als ‘persona’, ‘empathy mapping’, ‘mindset’ en ‘customer journey’. U leert bovendien de digitale maturiteit van uw onderneming te evalueren aan de hand van een ‘digitisation readiness assessment’.

Module 2: What?

In de tweede module gaat u aan de slag met de customer journey uit module 1 en leert u hoe ‘jobs to be done’ uit te werken voor geselecteerde persona’s. Hiermee kunt u aan de slag om ideeën en oplossingen te genereren.
Op technologisch vlak maakt u tijdens deze module kennis met verschillende technologieën, platformen en digitale tools die interessant kunnen zijn om een antwoord te bieden op de ‘jobs to be done’ van uw klanten. U leert meer over het automatiseren van online communicatie en hoe u leads kan converteren via meerdere platformen, SEO optimalisering en de potentiële meerwaarde van chat- en voicebots.

Module 3: How?

Deze module draait helemaal rond het genereren en selecteren van ideeën, geïnspireerd door de ‘jobs to be done’ en de technologische mogelijkheden die in de vorige module aan bod kwamen. U leert de ideeën mappen en prioritiseren in een impact/effort quadrant:

  • ‘Fill-ins’: ideeën die weinig inspanning vragen maar ook weinig opleveren
  • ‘Thankless tasks’: ideeën die veel inspanning vragen en ook weinig waarde toevoegen
  • ‘Quick wins’: ideeën die relatief weinig inspanning vragen maar wel een groot effect kunnen hebben
  • ‘Major projects’: ideeën die een grote inspanning vragen met een grote meerwaarde voor klanten.

Module 4: Go!

Nu gaat u aan de slag met de geselecteerde oplossingen en werkt u een roadmap en actieplan uit op basis van de ‘quick wins’ en ‘major projects’. Einddoel = een ‘proof of concept’ bouwen die u kan testen vooraleer naar een volledige implementatie te gaan.

Voor meer info kunt u contact opnemen met Marijke Bouciqué.

Sprekers

Het lab wordt verzorgd door Grisha Verlinden, business designer bij het designbureau The Argonauts en Dominique Hoogsteder, digital marketing expert bij Future Marketing Agency. Beiden beschikken over ruime ervaring in het toepassen van design thinking & digitale marketing in verschillende bedrijfsomgevingen.

Uiterste inschrijvingsdatum
Deelnameprijs
550 euro
Organisator
Voka

Praktisch

Datum
Tijdstip
09.00 - 17.00 uur
09.00 - 17.00 uur