Kortlopend begeleidingstraject: International HR

Ondernemerschap kent geen grenzen en daarbij is internationale tewerkstelling voor veel bedrijven essentieel voor hun verdere groei. Een goede voorbereiding, zicht op toepasselijke formaliteiten en goed begrip van de laatste ontwikkelingen op sociaal en fiscaal vlak zijn essentieel.

Dit event is afgelopen

Het kortlopend begeleidingstraject International HR brengt bedrijfsleiders en hr-professionals samen. In vier sessies laten we experten over verschillende topics binnen internationaal ondernemen aan bod komen op maat van het profiel van de bedrijven die deelnemen.

De onderwerpen die aan bod zullen komen zijn onder meer praktijkvoorbeelden, recente wetswijzigingen en nieuwe trends waarmee de hr-manager of medewerker te maken krijgt in zijn/haar dagelijkse werkomgeving. Alle topics worden ingeleid door een expert ter zake en worden waar mogelijk geïllustreerd met een inspirerende praktijkcase uit het bedrijfsleven. De sessies zijn ook sterk doorweven met open kennis- en ervaringsuitwisseling in een vertrouwelijk kader en geven je de kans om jouw professioneel netwerk te verbreden.

Programma

  • Sessie 1 - Werken over de grenzen heen: algemene inleiding, fiscaal ondernemingsbeleid en impact op tewerkstelling – 09/02/2023 van 15u00 – 18u00
  • Sessie 2 - International mobility – toegang tot arbeidsmarkt en verblijf – Hoe werknemers uit het buitenland in België tewerkstellen en aandachtspunten bij het uitsturen van werknemers naar het buitenland.
  • Sessie 3 - Aandachtspunten bij tewerkstelling met grensoverschrijdend karakter – sociale zekerheid en arbeidsrecht
  • Sessie 4 - Compensations & benefits – salary split – (schaduw) payroll – expat

Bio sprekers

  • Anna Mordkowicz is Partner bij Van Havermaet en sinds 16 jaar de specialiste in de internationale mobiliteit, tewerkstelling, (loon)fiscaliteit en payroll. Ze behaalde haar Master aan Nicolaus Copernicus Universiteit in Polen en volgde nadien een Master na Master in het Sociaal Recht aan de VUB in Brussel. 

    Anna is verantwoordelijk voor het team “INTERNATIONAL” van Van Havermaet en begeleidt onze klanten in alle aspecten van hun internationale activiteiten.
     
  • Ashley Bergmans is Senior Tax Manager bij Van Havermaet en specialiseert zich in de internationale fiscaliteit. Ashley behaalde in 2015 haar Master in de Rechten en in 2016 haar LL.M in International and European Taxation. 

    Ashley begeleidt onze klanten met een optimale opstart of uitbreiding van hun internationale activiteiten. Hierbij wordt zowel aandacht besteed aan de impact op het personeel als de vennootschap. 
     
  • Julie Van Kerckhoven is specialiste arbeidsrecht en focust zich in het bijzonder op alle nieuwe en flexibele vormen van tewerkstelling. Zij behaalde in 2013 haar rechtendiploma aan de KUL en volgde nadien een Master na Master aan de ULB. Na meer als 7 jaar carrière in de advocatuur, vervoegde zij begin 2022 het team “INTERNATIONAL” van Van Havermaet. Julie staat voor een pragmatische en oplossingsgerichte aanpak, die ondernemingen toelaat om hun talenten zo optimaal mogelijk te vinden en/of in te schakelen. Zij heeft reeds ruime ervaring in het adviseren rond single permits, terbeschikkingstelling van personeel, detachering en allerlei andere arbeidsrechtelijke topics. 
     
  • Mieke Vanden Poel studeerde in 2011 af als Master in de Rechten. Zij behaalde eveneens de diploma’s Master na Master in het Sociaal Recht en het Fiscaal Recht (VUB).

    Na 5 jaar ervaring als advocaat, maakte zij de overstap naar de consultancy. Sinds 2018 is zij werkzaam bij Van Havermaet als juriste sociaal-fiscaal recht. Sindsdien staat zij tal van ondernemingen bij in het analyseren en optimaliseren van de verloning van hun medewerkers, zowel in binnenlandse als in grensoverschrijdende context. Denk hierbij onder meer aan bonusplannen, forfaitaire onkostenvergoedingen, flexibel verlonen, mobiliteit,…  Daarnaast geeft sociaalrechtelijke en fiscale begeleiding bij het uitwerken van salary splits en expat-dossiers. 

Doelgroep

Geschikt voor bedrijfsleiders en HR-managers van grotere kmo’s en multinationals. Om de groepsinteractie optimaal te houden, kunnen maximaal 25 bedrijven deelnemen.

Locatie en prijs

  • Sessie 1 gaat door op donderdag 9 februari van 15-18u. De data van de 3 resterende sessies worden dan in groep beslist.
  • € 550 excl. btw voor leden en niet-leden
  • Voka – Kamer van Koophandel Mechelen-Kempen, kantoor Geel, Kleinhoefstraat 9, 2440 Geel (zaal Grote Nete) 
  • Deze prijs is mede mogelijk dankzij de financiële steun van VLAIO
Uiterste inschrijvingsdatum
Deelnameprijs
€ 550 (excl. btw)
Organisator
Voka
Initiatief

Dit event is afgelopen

Locatie

Adres

Voka - Kamer van Koophandel Mechelen-Kempen (kantoor Geel) Kleinhoefstraat 9 2440 Geel