Hoe handhaaf ik mijn bedrijf in tijden van macro-economische onzekerheid?

De nasleep van de coronapandemie, de oorlog en de sancties die tegen Rusland werden afgekondigd laten nu reeds sporen na op onze ondernemingen. De oorlog weegt zwaar op het vertrouwen van ondernemers en consumenten en het is onduidelijk hoe lang deze situatie nog zal duren.

Dit event is afgelopen

Wat mag je verwachten?

In dit tweedaags seminarie met 4 sessies, in samenwerking met Voka - Kvk Mechelen-Kempen, geven we eerst stand van zaken van de macro-economische disrupties, de stijgende grondstofprijzen en de verstoring van de wereldwijde supply chains. Het is echter de bedoeling om, behalve diagnose van een probleem, een reeks handvaten aan te reiken aan ondernemers om beter uitgerust te zijn in deze tijden van economische onzekerheid. Er wordt stilgestaan bij internationale contracten, supply chain, sales, commerciële groeistrategie en communicatie.

Programma

Sessie 1 | 29 juni 2022, van 09u00 tot 12u00

  • Keynote: Grote economische disrupties in de wereld.  In deze inleidende uiteenzetting gaat Hans Bevers (Degroof Petercam) in op een aantal cruciale conjuncturele en structurele ontwikkelingen binnen de macro-economische en geopolitieke context.
  • Stijgende grondstofprijzen en disruptie van de supply chains.  Credendo geeft hierbij zijn visie op de stijging van de grondstofprijzen en de impact op de toeleveringsketens van de bedrijven en hoe u zich als bedrijf kunt indekken indien uw leverancier de voorafbetaalde goederen plots niet meer levert.
  • Case study

Sessie 2 | 29 juni 2022, van 13u00 tot 16u00

  • Stresstest voor je internationale contracten: Hoe kan je organisatie beter indekken tegen stijgende grondstof- en energieprijzen?
  • Hoe wapenen we onze supply chains?

Sessie 3 | 30 juni 2022, van 09u00 tot 12u00

  • Customer centricity als hoeksteen van een meer weerbare sales- en marketingorganisatie. Hoe ‘aligneer’ je sales en marketing en welke commerciële groeistrategie-elementen kan je hanteren?
  • Nieuwe klanteninzichten vergaren voor je innovatie en salesstrategie. Hoe pak je je productmarketing aan hoe organiseer je je marktonderzoek?

Sessie 4 | 30 juni 2022, van 13u00 tot 16u00

  • Communicatie met je klanten, partners en dealers in tijden van economische disruptie. Hoe ga je als bedrijf om met kanalen in tijden van prijs- en promotionele druk? Hoe zet je je distributiekanalen in om je marktexpansie te ondersteunen? 
  • Kijken over de grens - Kansrijke sectoren, alternatieve import- en exportlanden
Uiterste inschrijvingsdatum
Deelnameprijs
€ 550 (excl. btw)
Organisator
Voka

Dit event is afgelopen

Locatie

Adres

VGD Leuven Diestsevest 25 3000 Leuven