Concurrentievoordeel door Market Intelligence

Klaar om jouw concurrenten te verslaan met toekomstgerichte Market Intelligence? Bedrijven die hun markt beter, eerder en sneller kennen, hebben een concurrentievoordeel.

Dit event is afgelopen

In een data intensieve wereld nemen de mogelijkheden voor market intelligence en research sterk toe. Toch slagen maar weinig ondernemingen er in om market intelligence tot waarde te brengen. 

Er valt veel te winnen! 

In de eerste plaats is het van belang te focussen op actionable insights, inzichten waar je direct mee aan de slag kan. Bijvoorbeeld een beslissing nemen over een investering, een productontwikkeling of een go-to-market strategie. 

Ten tweede is het belangrijk market intelligence als continu proces te organiseren. Daarbij is het uitgangspunt dat zo weinig mogelijk tijd te verliezen aan datacollectie en zoveel mogelijk met analyse en gebruik. 

Egbert Philips, director van het Nederlandse Hammer, Market Intelligence gaat in op de uitdagingen van Market Intelligence, specifiek in een B2B omgeving. 

Programma

  • Concurrentie voordeel door Market Intelligence
  • Organiseren van Market Intelligence: do’s and don’ts!
  • Wat is Market Intelligence? (En wat is het niet?)
    • Aandacht voor het concept van de MI-cycle
    • Methoden en technieken
  • Casus: Geo-expansie en internationalisering in B2B omgeving
    • Efficiënte en actionable intelligence
    • ‘Need to know’ in plaats van ‘nice to know’ 
       
Uiterste inschrijvingsdatum
Organisator
Voka i.s.m. VLAIO
Initiatief

Dit event is afgelopen