Bereik je klanten met AI-powered marketing

Ben je klaar om te leren hoe kmo's kunnen profiteren van de kracht van artificiële intelligentie?

Dit event is afgelopen

Bent je het beu om oude marketingstrategieën te gebruiken die niet de resultaten opleveren die je nodig hebt?

Deze opleiding over het gebruik van Artificiële Intelligentie in marketing leert je alles wat je moet weten om je marketing naar een hoger niveau te tillen. 🚀

Je leert hoe je de data-maturiteit in je bedrijf kunt laten groeien 📈 en hoe je AI-tools kunt gebruiken voor personalisatie en content-creatie.

Je gaat naar huis met een schat van kennis en een reeks tools & checklists 📋 om in je bedrijf te gebruiken. 

Voor wie?

Deze opleiding richt zich tot KMO's van alle sectoren & is geschikt voor personen van:

  • (digitale) marketing, communicatie, sales, customer service
  • of personen die samenwerken met bovenstaande profielen (vb. IT medewerkers)
  • of iedereen met interesse in dit onderwerp

Overzicht programma

Dag 1:

(volledige dag)

Groeien in Data-Maturiteit & AI-tools voor personalisatie

  • Hoe vergroot je de data-maturiteit in je organsatie? 
  • Welke mogelijkheden zijn er rond personalisatie? 
  • Hoe ga je hier concreet mee aan de slag? 

Dag 2:

(halve dag)

AI Chatbots & AI tools voor content creatie

  • Hoe implementeer je in 10 stappen een AI-chatbot? 
  • Welke AI-tools kan je nu al gebruiken voor content-creatie? (tekst, foto, video, geluid, ... )

Praktisch

De opleiding gaat door bij Thomas More, Campus De Vest in Mechelen.

🚉 Vlot bereikvaar via Station Mechelen.
🚗 Parkeren kan op parking Zandpoortvest.
☕ We voorzien lunch en een licht ontbijt.

Volledig Programma

Dag 1: Groeien in data-maturiteit & gepersonaliseerd communiceren

1. Marketingstrategie definiëren:

Welke marketingdoelstellingen stel ik voorop en waar zitten personalisatiemogelijkheden?

  • Op welke fase in de klantreis of het koop(beslissings)proces wil ik focussen?
  • Welke klantensegmenten wil ik gepersonaliseerd gaan benaderen?
  • Welke personalisatiemogelijkheden overweeg ik?

2. Inzicht in huidige datamaturiteit:

Over welke data beschik ik vandaag, hoe ziet die eruit en waar zit die in de organisatie?

  • Over welke relevante data beschik ik?
  • Werd de data ingevuld op een kwalitatieve, gestructureerde manier?
  • Is alle data beschikbaar voor elke (potentiële) klant?
  • Bevindt deze data zich in 1 centraal systeem of is deze verspreid over verschillende systemen?
  • Hoe kan ik data die verspreid zit over verschillende systemen aan elkaar koppelen?

3. Groeien in datamaturiteit:

Welke data ontbreekt in functie van de gestelde doelen en op welke manier kan ik mijn data verrijken? 

  • Welke data heb ik nodig om (potentiële) klanten persoonlijk te benaderen?
  • Op welke manier kan ik deze data verzamelen?
  • Met welke legale aspecten dien ik rekening te houden?
  • Hoe zorg ik ervoor dat mijn data up-to-date blijft?

4. Selectie van de juiste visualisatie- en analysetools

  • Welk soort visualisaties en analyses kunnen je helpen om inzichten te verkrijgen in je data?
  • Welke specifieke tools zijn er op de markt voor welk type case en wat zijn hun eigenschappen (kostprijs, leercurve, ondersteuning)?
  • Hoe integreren deze tools met je bestaande software pakketten?

5. Een aantal herkenbare Vlaamse use-cases toegelicht

  • Hoe zet je analyseresultaten om in actiepunten voor een betere personalisatie?
  • Welke tools gebruik je best in functie van jouw type case?
  • Welke specifieke data heb je hierbij nodig?

6. Evaluatie en bijsturing van je personalisatieproces

  • Op welke manier kan je het succes van je project meten?
  • Hoe kan je indien nodig je marketingstrategie bijsturen

Dag 2: Chatbots & AI tools voor content creatie

1. Implementatie van een AI - Chatbot

  • Welke soorten chatbots zijn er? En zijn ze allemaal slim?

  • Hoe bepaal je of een chatbot interessant is voor je bedrijf & hoe bereken je de ROI? 

  • Hoe bouw je en lanceer je zelf een chatbot? 

2. AI - Tools voor content creatie

  • Welke AI-tools zijn er al beschikbaar voor content creatie? 

  • Voorbeelden in copywriting, video & geluid editing, grafisch design, ... 

  • Tips & tricks om ze optimaal in te zetten. 

Jouw Experts

Saskia Vanden Eede

Docente aan de Odisee Hogeschool binnen de cluster Bedrijfskunde, voornamelijk binnen het domein marketingcommunicatie, waaronder ook digitale marketing valt. Daarvoor was zij 14 jaar actief in het werkveld, waardoor ze veel ervaring heeft in analyse, projectmanagement, websites, marktonderzoek en innovaties. 

Katja Verbeeck

Docente binnen de cluster Technologie van de Odisee Hogeschool en coördinator van de onderzoeksgroep UCE (User Centered Applied Research in ICT and Electronics). Haar interesse gaat uit naar Artificiële Intelligentie en lerende software-algoritmen. 

Sven De Clercq

Onderzoeker, docent digitale innovatie bij de onderzoeksgroep Creative & Innovative Business van Thomas More. 

Uiterste inschrijvingsdatum
Deelnameprijs
€ 550 (excl. btw)
Organisator
Voka

Dit event is afgelopen

Locatie

Adres

Thomas More Campus De Vest Zandpoortvest 60 2800 Mechelen