Bikebat herstelt en produceert fietsbatterijen: "Onze markt is geëxplodeerd"

De verkoop van elektrische fietsen is tijdens de coronacrisis geëxplodeerd. Pionier Thijs De Ridder had zich met Bikebat al veel vroeger op die markt gestort. Eerst met het herstellen van batterijen, vandaag dankzij VLAIO-steun ook met het zélf produceren van batterijen. Die productie gebeurt onder de merknaam Pulson.
© Pulson

Veel batterijen van elektrische fietsen worden vervangen wanneer ze minder beginnen te presteren. Dat is doodzonde, want 90 procent van de batterijen die mankementen vertonen, kan je nog perfect repareren.

-
Thijs De Ridder
,
Oprichter Bikebat en Pulson
© Pulson

We hebben het laadprofiel van de batterij aangepast. Een batterij van een elektrische fiets gaat langer mee als je ze niet elke keer voor de volle 100 procent oplaadt. Wij zorgen ervoor dat het opladen automatisch stopt voor de 100 procent bereikt is.

-
Thijs De Ridder
,
Oprichter Bikebat en Pulson
© Pulson
© Pulson

Er woedt een oorlog om talent, iedereen is op zoek naar dezelfde mensen. Duurzaamheid en circulariteit zijn troeven, daarmee kan je het verschil maken op de arbeidsmarkt.

-
Thijs De Ridder
,
Oprichter Bikebat - Pulson