Ciao Bambino uit Sint-Truiden is ‘Winkelhier van het Jaar 2025’

Publicatiedatum

UNIZO bekroonde Ciao Bambino tot ‘Winkelhier van het Jaar 2025’. Ciao Bambino combineert de verkoop van babyproducten met diverse diensten. Zo bouwen ze niet alleen een winkel, maar ook een gemeenschap. 

© Sanne Meurice

Warme en innovatieve aanpak

Unizo heeft voor de tweede keer de 'Winkelhier van het Jaar' bekroond. De titel gaat naar Ciao Bambino uit Sint-Truiden. Ciao Bambino is veel meer dan een babywinkel. Het is een plek waar (toekomstige) ouders terechtkunnen voor alles wat met zwangerschap, geboorte en jonge kinderen te maken heeft. Van zwangerschapskledij en geboortelijsten tot workshops, infosessies en persoonlijke begeleiding: alles is erop gericht om klanten te ontzorgen en te verbinden.

“Wat Ciao Bambino zo bijzonder maakt, is hoe ze hun klanten écht centraal zetten,” zegt Chiel Sterckx, retail expert bij Unizo. “Ze bouwen niet alleen een winkel, maar een gemeenschap. Ouders vinden er niet alleen producten, maar ook steun, advies en een luisterend oor. Dat is de essentie van ‘Winkelhieren’.”

“Ons doel is om ouders te begeleiden in één van de meest intense periodes van hun leven,” zegt zaakvoerster Karolien Vanheusden. “We willen dat ze zich ondersteund voelen, niet alleen door ons team, maar ook door elkaar. Die verbondenheid is goud waard en gaat ook verder na de geboorte: ze weerspiegelt zich niet alleen in onze kledingcollectie maar ook in onze co-events: EHBO workshops, events gericht op zelfzorg en welzijn .... voor de ouder(s) en het gezin!”

© Sanne Meurice

Lokale handel promoten

Met de ‘Winkelhier van het Jaar’-verkiezing zet UNIZO het belang van lokaal kopen en klantgericht ondernemen in de kijker. De term ‘winkelhier’ staat symbool voor ondernemers die met hart en ziel hun zaak runnen, en die hun klanten en buurt centraal stellen. Chiel Sterckx: “Ciao Bambino bewijst dat winkelhieren niet alleen economisch, maar ook sociaal en maatschappelijk een verschil maakt. In een wereld van snelle, goedkope aankopen is het meer dan ooit belangrijk om te kiezen voor vertrouwen, kwaliteit en nabijheid.”

Deze verkiezing luidt ook de start in van  de ‘Winkelhierweek’ van UNIZO. Hiermee zet ondernemersorganisatie de lokale winkelervaring in de kijker.

 

Met steun van VLAIO

De ‘Winkelhier van het Jaar’-verkiezing krijgt steun van VLAIO. VLAIO promoot lokale handel met een focus op duurzaamheid en digitalisering. Lokaal kopen heeft een positieve impact op zowel het economische als het maatschappelijke weefsel. 

 

Delen: