Aalst geeft aftrap voor ‘Droomzaak’-campagne

Publicatiedatum
Om een zinvolle invulling te geven aan een aantal leegstaande handelspanden in de Aalsterse binnenstad lanceerde de stad Aast onlangs de de ‘Droomzaak’-campagne. De stickers van de campagne, een ontwerp van cartooniste Eva Mouton, sieren ondertussen de etalages van leegstaande winkels.
Logo

Zo’n dertien procent van de winkeloppervlakte in Aalst wacht op een nieuwe invulling. Met de kleurrijke stickercampagne wil  de stad mensen inspireren om mee na te denken over welke droom zij hebben voor een leegstaand pand of voor Aalst. Via de website www.aalst.be/droomzaak  kan iedereen creatieve invullingen doorgeven en zo kans maken op een van de tien ballonvaarten.

De campagne wil echter verder gaan dan een wedstrijd alleen.  Aalst treedt steeds meer op de voorgrond als hippe en toegankelijke stad om te ondernemen, met Droomzaak probeert de stad die vraag te matchen met de beschikbare ruimte.

De campagne betrekt ook de vastgoedmakelaars en de eigenaars. De stad hoopt starters die spelen met het idee om iets te beginnen in Aalst aan te spreken en met hen mee in gesprek te gaan met eigenaars en vastgoedmakelaars zodat ze elkaar kunnen vinden.

Droomzaak vormt één van de acties binnen het EFRO-project bAsta!, dat wil inzitten op extra beleving in de Aalsterse winkelstraten om zo een antwoord te bieden op de toenemende leegstand. De stad ontvangt hiervoor een Europese subsidie van 80.000 euro.