Infosessie: Is de nuchtere West-Vlaming klaar voor de metaverse?

Heineken opende er net een virtuele brouwerij, Tommy Hilfiger houdt er inmiddels zijn modeshows en volgens Marc Zuckerberg zal de metaverse-economie net zo groot worden als de fysieke economie zoals we die nu kennen. Veel trendsetters zeggen dat 2022 het jaar van de metaverse is, maar wat kun je er nu concreet zelf mee als organisatie?

Dit event is afgelopen

Je zou de ‘metaverse’ kunnen betitelen als de volgende generatie internet. Het is een combinatie van AI, blockchaintechnologie en VR/AR. Je interacteert met anderen in een meer levensechte digitale wereld waar de fysieke grenzen wegvallen en de mogelijke toepassingen oneindig worden. Zo opende Heineken er net een virtuele brouwerij en houdt Tommy Hilfiger er zijn modeshows

Maar wat kan je als bedrijf zelf met deze megatrend beginnen? Niet dat je meteen all-in hoeft te gaan, maar je kan wel al een teen in het water steken om de temperatuur te voelen.

Programma

In deze online infosessie krijg je alvast een antwoord op volgende vragen:

  • Wat is de metaverse? Is dit hetzelfde als web 3?
    Aan buzzwords geen tekort. Voor we een strategisch kader schetsen, zorgen we eerst voor wat extra duiding bij de termen. 
  • What’s hot and what’s not?
    De metaverse wordt als term snel in de mond genomen en velen hebben er een eigen mening over. Maar weinigen hebben er al tijd in gespendeerd, laat staan in geïnvesteerd. We brengen je graag een korte overview van what’s hot and what’s not en waarom.
  • Los van de tech, wat is de business value van deze trend?
    Wat kan je er nu echt mee als bedrijf? En vooral, hoe kan/moet je deze trend inpassen in je langetermijnstrategie?
  • Wat doen bedrijven er nu al mee?
    We inspireren je graag met enkele Belgische en internationale cases van bedrijven die ermee experimenteren.
  • Hoe kan ik mezelf erin onderdompelen?
    Wat kan je doen om helemaal mee te zijn of te blijven? Wat zijn kleine zaken waarmee je kan experimenteren?

Spreker

Jo De Ridder is co-founder van Metanomics, een researchbureau gericht op de metaverse-economie. Metanomics heeft ook een populair YouTube-kanaal dat je wekelijks up-to-date houdt met nieuws, interviews en reviews in deze space. Jo De Ridder zetelt ook als expert in raden van advies van Bru Textiles en Unilin Panels. Hij is niet enkel een ambassadeur voor metaverse en web 3.0, maar heeft al een carrière achter de rug in web 2.0, waar hij als digital transformation consultant grote bedrijven hielp transformeren onder de Duval Union-vlag. 

www.metanomics.be

Voor wie?

Deze infosessie is voor nieuwsgierige beslissingsnemers, believers én sceptici. 

Uiterste inschrijvingsdatum
Deelnameprijs
Deze sessie is gratis!
Organisator
Voka

Dit event is afgelopen