Hoe bouw je een digitale dienst uit?
Denk je eraan om een digitale dienst naar de markt te brengen? Het ontwikkelen en in de markt zetten van een digitale dienst gebeurt radicaal anders dan bij klassieke diensten of fysieke producten. Schrijf je nu in om alles te weten over de voordelen en de uitdagingen van dit business model.

Voor wie is dit interessant?
Chief Experience Officer, Innovatiemanager, Productmanagers, medewerkers die een product roadmap ontwikkelen of op zoek zijn naar de beste aanpak om een digitaal aanbod uit te werken en in de markt te zetten.
De masterclass is toegankelijk voor zowel niet-technische als technische profielen. Zowel voor bedrijven die al een concreet idee hebben voor de uitbouw van een digitale business, als voor bedrijven die nog meer in de verkennende fase zitten.
Waarom deelnemen?
Enkele vragen over het ontwikkelen van digitale diensten die zullen aan bod komen:
- Hoe bouw je online een sterke relatie met de gebruiker op?
- Hoe kan je vanuit R&D beter begrijpen wat de noden van de eindgebruikers zijn?
- Welke development aanpak gebruik je het best?
- Welke technologische kennis moet je in huis halen?
- Wat is de impact op je business model en cashflow?
- Wat met juridische aspecten zoals service levels en data security?
"De interactieve aanpak en praktijkgerichte cases maken de opleiding meteen toepasbaar." Koen Somers - Priva Building Intelligence
Onderwerpen
Deze masterclass geeft je alle kennis en tools om een overtuigende en onderbouwde case te maken rond het potentieel en de uitwerking van een nieuw digitaal product. We gaan hiervoor dieper in op 4 kerndomeinen: het proces, de technologie, het team en de business.
- Proces: Door stapsgewijs en exploratief te werken, minimaliseer je het risico om een dienst te ontwikkelen waar de klant geen waarde in ziet.
- Technologie: Door maximaal gebruik te maken van bestaande componenten, kan je focussen op de USP’s van je dienst en inzicht krijgen in het gebruik ervan.
- Organisatie: Door verschillende disciplines te integreren in één team met voldoende beslissingsbevoegdheid, kan je de optimale dienst voor de gebruiker creëren.
- Business: Door te werken aan een goede balans tussen prijs en klantenloyaliteit, verzeker je recurrente inkomsten en een voorspelbare business.
Sprekers
- Peter Verhasselt, Senior Advisor Digital Product Management, Sirris
- Nick Boucart, Senior Advisor Software Engineering & ICT, Sirris
- Isabel Michiels, Expert Digitale Innovatie, Agoria
Prijs
- Deelnameprijs Agorialeden dankzij de steun van VLAIO en uw lidmaatschap €390,00excl. btw
- Deelnameprijs niet-leden dankzij de steun van VLAIO €468,00excl. btw
- Deelnameprijs niet-leden buiten Vlaanderen €1300,00excl. btw
Praktische informatie
De sessies worden in het Nederlands gegeven; het voorziene materiaal is in het Engels.
Aanvullende informatie
Dit initiatief komt niet in aanmerking voor de kmo-portefeuille. Op deze opleiding zijn de algemene voorwaarden van toepassing die gelden binnen Agoria vzw.