Meer uit je klantendata halen en een datacultuur uitbouwen
<p>Deze opleiding richt zich tot bedrijven uit om het even welke sector.</p>
<ul>
</ul>
Dit event is afgelopen
Doelgroep
De opleiding is geschikt voor personen binnen de organisatie die:
- verantwoordelijk zijn voor (digitale) marketing, communicatie, sales, ICT
- samenwerken met bovenstaande functieprofielen.
Deze opleiding is vooral bedoeld voor mensen die binnen de organisatie:
- data-gedreven willen communiceren;
- (potentiële) klanten persoonlijk willen benaderen;
- door middel van inzetbare technologie (nog meer) inzicht willen krijgen in de beschikbare data.
Meer uit je klantendata halen en een datacultuur uitbouwen
Je (potentiële) klant persoonlijk benaderen met een voor hem relevant aanbod, vereist dat je hem kent. Dit impliceert dat je data verzamelt over je (potentiële) klant.
Vandaag beschikken de meeste bedrijven al over heel wat data maar wordt deze nog onvoldoende benut om strategische beslissingen te onderbouwen. De inzichten die men uit die data kan halen zijn nochtans zeer waardevol om te starten met data-gedreven personalisatie.
Korte inhoud van de opleiding
In deze opleiding worden volgende vragen beantwoord:
- Welke marketingdoelstellingen stel ik voorop en waar zitten personalisatiemogelijkheden?
- Over welke data beschik ik vandaag, hoe ziet die eruit en waar zit die in de organisatie
- Welke data ontbreekt in functie van de gestelde doelen en hoe kan ik mijn data verrijken?
Leerdoelen:
- Je kan in functie van je marketingdoelstellingen personalisatiemogelijkheden detecteren
- Je verkrijgt inzicht in de criteria waaraan kwalitatieve data moet voldoen
- Je kent het onderscheid tussen de verschillende soorten data
- Je ontvangt tips om op een verantwoorde manier aan dataverzameling te doen en je data up-to-date te houden