Lab Zoekmachine-marketing en zoekmachine-optimalisatie (SEO/SEA)

Zoekmachine marketing, oftewel SEO of SEA, is het vakgebied dat zich bezighoudt met het actief optimaliseren van (mobiele) websites door het gebruik van relevante zoekwoorden. Hierbij worden zowel interne- als externe factoren (autoriteit, content, techniek) toegepast om het aantal bezoekers van een website of app te vergroten.
Omdat het SEO terrein continu verandert, is het van belang om als marketeer op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen en trends. Zoekmachine Marketing omvat verschillende subdisciplines zoals zoekwoorden analyse, structuur, techniek, content, linkbuilding en meting.

Dit event is afgelopen

Je kansen op online succes vergroten? Om meer bezoekers naar je website te krijgen, zul je aan de slag moeten met SEO (organisch zoekverkeer) en SEA (Google advertenties). Maar waar begin je? En hoe groei je verder? Hoe kun je effectieve G Ads campagnes opzetten die bijdragen aan je doelstelling? Wat zijn ultieme checkpunten om in het oog te houden in een marketingrapport. Verhoog je eigen kennis waardoor je zelf aan de slag kunt of waardoor je het agency beter kan opvolgen.  

Programma

DAG 1 : SEO

Tijdens deze dag gaan we dieper in op de 3 fundamenten van SEO: inhoud, techniek en autoriteit.

  • Je leert welke parameters Google rekening mee houdt om je website te rangschikken in de zoekresultaten.
  • We gaan ook aan de slag met de Keyword Planner waarbij je ontdekt welke zoekwoorden mensen intikken in Google op zoek naar jouw diensten.
  • Dit alles verwerken we in een logisch proces dat je kan toepassen op de pagina’s van je website.

Deze dag is voor marketeers en ondernemers die willen weten hoe je je website kan optimaliseren voor zoekmachines en hoe je zelf op een gestructureerde manier aan de slag gaat met SEO

DAG 2 : SEA

  1. Hoe werkt SEA, enkele fundamentele inzichten en mogelijkheden.
  2. Bereken jouw potentieel in Google Ads.
  3. Wegwijs in de tool. Wat staat waar? En wat betekent het?
  4. We bouwen een campagne in 5 stappen: Doel stellen, geschikt budget bepalen, campagnestructuur opzetten, zoekwoorden en audiences, advertentie maken, AI & automatisaties.
  5. Ultieme checkpunten in het rapport die je vertellen of je goed bezig bent. Maak je eigen rapport én leer de rapporten juist analyseren.

Birgit DE VRIES heeft +14 jaar ervaring met marketingstrategie en SEA. Startte ooit het top Search Marketing Agency Reprise Digital mee op, en is nu naast zelfstandig consultant ook officieel trainer bij Google Digitaal Atelier.  Ze biedt online trainingen rond digitale marketing voor ondernemers, geeft 1:1 coaching én begeleidt marketing trajecten voor bedrijven en marketingteams.

Nikolaas DE GEYNDT heeft meer dan 15 jaar ervaring opgebouwd in marketing en seo. Momenteel zaakvoerder van ANTS Connect. Hij is gecertifieerd business coach, data analyst en trainer in performantiemarketing.

Uiterste inschrijvingsdatum
Deelnameprijs
550 Euro (excl. BTW)
Organisator
Voka
Thema's

Dit event is afgelopen

Locatie

Adres

NTB . 2800 Mechelen