Lab: Organisatiedesign van jouw commerciële binnendienst
Dit event is afgelopen
Tijdens deze opleiding zetten we de nieuwe rol in de kijker van de commerciële binnendienst binnen het bedrijf en heel specifiek in relatie tot de buitendienst. Hoe kunnen zij elkaar als tandem positief beïnvloeden? Hoe kan je als manager jouw binnendienst-team sterker maken en commercieel aanscherpen?
We focussen hierbij niet op het operationele maar eerder het strategisch vormgeven en incentiveren van de organisatie van de commerciële binnendienst.
Programma
De opleiding omvat 4 halve dagen en start vanuit de eigen uitdagingen voor de commerciële binnendienst van jouw onderneming. Op het einde van de 4de sessie voorzien we een extra uur voor een tour de table, waarbij we polsen naar je key takeaways en wat je verder concreet zal aanpakken binnen jouw organisatie.
- We nemen de skills-matrix als basis: over welke vaardigheden moeten binnendienst-medewerkers beschikken? Wie heb je op vandaag in jouw team?
- Daarna analyseren we de aanwezige expertise binnen je team, met als uiteindelijke doel het trainen van het personeel om tot de gewenste to-be situatie te komen.
- We reiken de ABC-methode als motivatietechniek aan: Autonomie, Betrokkenheid & Competentie.
- Verder denken we na over klantensegmentatie & key accountmanagement.
- En we werken aan klantgerichtheid en servicegerichtheid in de praktijk, om van een reactieve naar proactieve binnendienst door te groeien.
Spreker
Deze opleiding wordt gegeven door Rudy Geens, associate bij Minds&More, en actief binnen de domeinen commercial management, business process improvement & commercial excellence.
Voor wie?
Voor managers van de commerciële binnendienst die op zoek zijn naar instrumenten om de organisatie van hun binnendienst naar het volgende niveau te tillen.