Workshop opMERKelijke communicatie

Hoe kies je je merk? Ga je voor beeldmerk, woordmerk, bewegend merk of hologrammerk? En wat kost een merkregistratie?

branding

Dit event is afgelopen

“The best a man can get”, zou één of andere gladgeschoren voetballer over deze workshop zeggen. Zonder het woord Gillette te vermelden, dacht je wellicht automatisch aan de scheermesjesreclame. Dat is de kracht van merken. Of het nu gaat om een naam, logo of slogan: een merk typeert je product of bedrijf en onderscheidt je van de concurrentie.

Maar hoe kies je je merk? Gebruik je eerder een beeldmerk of een klassiek woordmerk? Of ga je voor één van de nieuwe vormen zoals een bewegend merk of een hologrammerk? Hoeveel kost een merkregistratie nu juist? En hoe vraag je een merk aan? Je komt het allemaal te weten op deze workshop, een organisatie van VLAIO en Flanders DC.

Deze workshop is relevant indien je:

•    wil weten hoe je een goede naam of beeld kiest;
•    je branding optimaal wil organiseren;
•    meer wil weten over het registreren van merken;
•    wil leren hoe je geregistreerde merken online kan opzoeken;
•    zelf merken wil registreren
•    en weigeringen van je merk wil vermijden.

Wie?

Bruno Vanderschoot

Het Benelux Bureau voor de Intellectuele Eigendom (BOIP) zal naast de theorie ook stil staan bij het opzoeken van merken in databanken. Hiervoor ga je zelf online aan de slag, zodat je aan het einde van de workshop zelf een aanvraag kan indienen.

Bert Pieters

Het creatief bureau DIFT helpt je op de zoektocht naar het juiste merk. Hoe begin je eraan? Wie kan je helpen? Hoeveel tijd moet je ervoor voorzien? Maar vooral ook: wat maakt een merk nu juist sterk? En begint het nu echt allemaal met een naam?
 

Aan de deelnemers wordt gevraagd om een eigen laptop mee te brengen.

Organisator
Agentschap Innoveren & Ondernemen i.s.m. Flanders DC
Thema's

Dit event is afgelopen

Locatie

Adres

Agentschap Innoveren & Ondernemen VAC Gent Koningin Maria Hendrikaplein 70 9000 Gent