Plato New Food

Door de evolutie en uitdagingen in de voedselindustrie, is het belangrijker dan ooit om verbonden en geïnformeerd te blijven. Tijdens de sessies van deze Plato-groep focussen we op de nieuwe trends in de voedingssector, gaande van vegan en biologische producten tot een ambachtelijk bereid aanbod.

Of je nu teler, voedselverwerker, distributeur of verkoper van een duurzaam verantwoord voedselproduct bent, Plato New Food brengt je in contact met gelijkgestemden zodat je verder kan inzetten op de groei van jouw bedrijf.

Plato

Dit event is afgelopen

Plato is een peterschapsproject waarbij doorwinterde kaderleden uit grote bedrijven of bedrijfsleiders van kmo's vaste groepen van 12-15 kmo-bedrijfsleiders en beslissingsnemers gedurende 1 jaar, tijdens maandelijkse sessies begeleiden. Zij stimuleren en ondersteunen vooral de groep om zoveel mogelijk ervaringen uit te wisselen. 

De noden, behoeften, knelpunten en concrete vragen van de groepsleden vormen het uitgangspunt om de 10 sessies een invulling te geven. Jij bepaalt dus samen met je collega-deelnemers welke thema’s aan bod komen.

Kortom:

  • 10 maandelijkse sessies m.u.v. vakanties en feestdagen
  • Plato Kerstdrink & Plato Summerdrink

Voor wie?

  • Kmo-zaakvoerders en beslissingnemers
  • Bedrijven uit de nieuwe voedingssector (geen toelevering): vegan, organische, ambachtelijke producten
  • Bedrijven die hun export verder willen uitbouwen
  • Bedrijven die synergie zoeken met collega-ondernemers uit de sector

Waarom Plato?

  • Uniek peterschapsproject: begeleiding door twee ervaren ondernemers of kaderleden
  • Vast vertrouwensgroep van 12-15 gelijkgestemden
  • Netwerkplatform, klankbord, kennisoverdracht en ervaringsuitwisseling
  • Doel: groeien als onderneming én ondernemer
  • Focus op knelpunten, noden en verwachtingen van de groepsleden
  • Groepsindeling: geen concurrenten, diverse grootten en sectoren

Hoe ziet een Plato-sessie er uit?

De thema's worden als groep bepaald.

Voorbeelden:

  • De macht van de grootdistributeurs
  • Private label versus merken
  • Verpakking als marketingtool
  • Belang van keurmerken: Halal, BRC, IFS,...
  • Exportsales- en marketingstrategie
  • Bedrijfsgetuigenissen en -bezoeken
  • Organisatiestructuur bij export
  • ...

Rol van de peters/meters: moderator, aanspreekpunt en eerstelijnsadvies.
Vorm: interactieve gastspreker of groepssessie.
Timing: ontvangst om 18u30, start om 19u00. Nadien kunnen we napraten met een drankje.

Uiterste inschrijvingsdatum
Deelnameprijs
€ 1000 excl. btw
Organisator
Voka
Thema's
Initiatief

Dit event is afgelopen

Locatie

Adres

Voka - Kamer van Koophandel Limburg Gouverneur Roppesingel 51 3500 Hasselt