People Model Canvas voor zaakvoerders

Als zaakvoerder gaat veel van je tijd wellicht naar het voorbereiden en opvolgen van evaluatiegesprekken. Maar vaak is het moeilijk om dat consistent te doen, of om je prestatiemanagement te koppelen aan de bedrijfsstrategie. Dat maakt dat jouw operationele aandeel in peoplemanagement veel tijd vraagt en soms onvoldoende return geeft.

Het People Model Canvas (PMC) haalt het giswerk uit peoplemanagement: het verbindt een aantal essentiële hr-bouwstenen en vergemakkelijkt je processen. En dat is goed nieuws voor iedereen. Operationeel kost het minder tijd, terwijl ook je medewerkers een concrete richting krijgen. Én alles staat al in de startblokken voor wanneer je een hr-medewerker aanwerft. Het PMC tackelt onder meer deze uitdagingen:

-Welke rollen zijn er in je bedrijf?
-Welke doelstellingen zijn eraan gekoppeld?
-Zitten je collega’s op de juiste stoel?
-En wat met een correct verloningsbeleid?

In vier sessies leer je alles over werken met het People Model Canvas (PMC), van bij de bron. Reggy-Charles Degen en Stijn Van Loo, grondleggers van het PMC, nemen de sessies voor hun rekening. Stijn helpt bedrijven bij de implementatie van het PMC, samen Reggy-Charles. Die laatste is ook auteur en professor aan de Solvay Business School. Je krijgt er een praktisch handboek bij én ontvangt op het einde van het traject een PMC-certificaat. Hieronder vind je het volledige programma.

Dit event is afgelopen

12 maart, 13.00 uur tot 16.30 uur (Kava Congres Centrum - Consciencestraat 41, 2018 Antwerpen)

  • De visie achter het PMC
  • Waarom is goed presteren moeilijk?
  • De complexiteit van prestatiemanagement
  • Verhogen van betrokkenheid en prestaties
  • Kerncompetenties voor maximale impact
  • Hoe bouw je een gedeeld communicatiemodel? 

 

26 maart, 13.00 uur tot 16.30 uur ( Voka Kamer van Koophandel – Markgravestraat 12, 2000 Antwerpen)

  • Ontwerp een flexibele en collaboratieve organisatie
  • Het gebruik van General Expectations Profiles
  • Coherente functietitels en -beschrijvingen
  • Interne vs. externe functietitels
  • Doelen matchen aan de persoon in de functie
  • Carrièrepaden uitzetten

 

16 april, 13.00 uur tot 16.30 uur ( Voka Kamer van Koophandel – Markgravestraat 12, 2000 Antwerpen)

  • Talent onderzoeken en beoordelen
  • Zinvolle en bruikbare één-op-één-gesprekken
  • Analysetools gebruiken
  • Een strategische hr-agenda opmaken

 

30 april, 13.00 uur tot 16.30 uur ( Voka Kamer van Koophandel – Markgravestraat 12, 2000 Antwerpen)

  • Problemen definiëren en oplossen
  • De verloningsmatrix begrijpen
  • Andere voordelen naast verloning
  • Wat is een rechtvaardig verloningsbeleid?
  • Transparantie
Uiterste inschrijvingsdatum
Deelnameprijs
€ 550 excl. btw
Organisator
Voka
Thema's

Dit event is afgelopen

Situering

Adres

Voka - Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland Markgravesstraat 12 2000 Antwerpen