Lab Social Media advertising
Een social media strategie is niet meer weg te denken in je digitale marketing plan. Maar waar begin je precies? Welke kanalen moet je gebruiken? Waarom moet je inzetten op social media marketing? Deze opleiding is dé manier om jouw merk een stem te geven en een authentieke band met je klanten te creëren.
Dit event is afgelopen
In deze hands-on opleiding geeft Bernice je een overzicht van de advertentiemogelijkheden op Facebook, LinkedIn, Twitter en Instagram. Ze geeft praktische tips over de verschillende types advertenties, de targetingmogelijkheden en hoe je het succes van je campagnes kan meten. Tot slot helpt ze je om zelf een efficiënte campagne op te zetten, zodat je meteen aan de slag kan.
Programma
-
les 1: Social media kanalen en best practices
Hoe worden de kanalen gebruikt door zijn leden?
Hoe optimaliseer je je kanalen?
Welke features zijn er verbonden aan de kanalen?
Hoe organiseer ik mijn kanalen? -
les 2: Social media content creatie
Welke formaten zijn er op de kanalen?
Met welke specificaties moet je rekening houden?
Hoe maak je social media content?
Hoe plan je social media content? -
les 3: Social media advertising
Hoe kan ik adverteren, welke tools?
Hoe kies ik mijn doelstelling?
Hoe kies ik mijn doelgroep?
Hoe kies ik mijn budget?
Hoe doe ik een set-up? -
les 4: Social media rapportage
Waar vind ik mijn resultaten?
Hoe interpreteer ik mijn resultaten?
Wat kan ik leren uit mijn resultaten?
Voor wie?
Zaakvoerders kmo's, Zelfstandigen/freelancers, Marketing managers, Marketing medewerkers, Online marketingmedewerkers, Communicatiespecialisten, Social-mediamanagers ...
Er is geen voorkennis vereist.
Praktische informatie
- Vier voormiddagen, telkens van 9-12u
- Een website, linkedIn-pagina, en een facebook-pagina hebben is een vereiste.
- Tijdens elke sessie is er ruimte voorzien om (gerichte) vragen te stellen.
- Cursusmateriaal wordt na de opleiding ter beschikking gesteld.
- Deelnemers moeten zelf een laptop meebrengen.
Spreker
Bernice Degens, Teamlead social media bij Intracto. Bernice begeleidt en adviseert onze klanten met hun social-contentstrategieën. Samen met haar team waakt ze over het juiste en meest efficiënte gebruik van de verschillende kanalen.