Lab: 360°-klantgerichtheid in de huidige hybride markt
Deze 3-daagse opleiding vertrekt vanuit je huidige salesomgeving om op een praktische manier invulling te geven aan de (nieuwe) rol van de verkoper. Je leert welke ondersteuning nodig is om zowel digitaal als in directe interacties te zorgen voor een consistente positieve klantbeleving. Salesexpert Pascal Persyn geeft tekst en uitleg bij hoe op een nieuwe manier aan verkoop te doen. Je wordt klaargestoomd om zelf aan de slag te gaan in je eigen organisatie, om gelijktijdig je verkoopkost en marge te optimaliseren.
Dit event is afgelopen
Wat is de rol van de verkoper van vandaag en morgen?
Het digitale landschap heeft de buyer journey grondig veranderd. Klanten gaan vandaag zelf online op zoek naar informatie en willen niet langer dat verkopers gewoon hun producten en oplossingen komen voorstellen. Tegelijk is de wereld complexer geworden en is er te veel keuze en informatie voorhanden.
Onderzoek toont aan dat klanten zoeken naar meerwaarde en vertrouwenspersonen die hen wegwijs maken om de juiste beslissingen te nemen. Klanten willen een relevante interactie vanaf de eerste seconde. Verkopers die de kunst van 360°-klantgerichtheid beheersen, onderscheiden zich in de markt en beantwoorden beter aan de noden van klanten in het digitale tijdperk.
Programma
- Sessie 0: Inleiding en voorbereidende opdracht (virtueel 30 min)
- Sessie 1: Hoe kopers kopen
- Wat verwachten beter geïnformeerde klanten van verkopers?
- De juiste mix van digitale en directe contactmomenten bepalen
- Op welke manier en wanneer is meerwaarde verkopen (value selling) mogelijk?
- Sessie 2: Hoe de verkoop aanpassen en anders organiseren
- De verkoop als teamsport
- Aangepaste organisatievormen die het resultaat per verkoper sterk verbeteren
- Hoe evalueren en welke nieuwe vaardigheden zijn vereist om tegemoet te komen aan de klantverwachtingen?
- Welke verkoopboodschappen op welke manier verpakken om de kwaliteit van verkoopgesprekken te verbeteren?
- Sessie 3: Hoe moeten verkopers anders ondersteund en opgevolgd worden
- De rol van de manager om een team te smeden dat elkaar versterkt en ervaringen deelt
- Het aansturen en coachen van verkopers op basis van objectieve data
- Welke technologie en software is nodig in jouw omgeving en hoe CRM hierop afstemmen?
- Afsluitingsopdracht: Wat ga je op welke manier en volgorde in de praktijk brengen en welk resultaat beoog je?
Doelgroep
Dit lab is bedoeld voor salesmanagers en commerciële directie in b2b-bedrijven met 5 tot 40 verkopers die sneller willen groeien en/of hun verkoopmarge willen verhogen.
Spreker
Pascal Persyn – Oprichter en CEO Perpetos
Pascal ondersteunt organisaties bij het leveren van commerciële excellentie op het gebied van Sales Enablement, Content Strategy en Buyer Journey Enablement.
Zijn stokpaardje is het helpen van bedrijven om uitdagingen te overwinnen als gevolg van de mondige klant en zo te evolueren naar op kopers afgestemde organisaties.
Perpetos verhoogt de commerciële slagkracht door te werken aan alle interacties tijdens de customer journey en het aanscherpen van de verkoopboodschappen. Dankzij een uitgekiende klantgerichte methodologie, templates, training, coaching en het gebruik van technologie zetten ze de voordelen van het digitale tijdperk om in structureel betere prestaties.