Hoe breng ik succesvol digitale diensten naar de markt?

“Software is eating the world”, stelde Marc Andreessen al in 2011. Steeds meer bedrijven evolueren naar het aanbieden van software- en data-gebaseerde diensten. Maar hoe begin je daaraan en met welke elementen moet allemaal rekening worden gehouden? Deze masterclass brengt je in één dag de basics van een digitaal dienstenmodel bij.

Praktisch

Datum
Tijdstip
09.00 - 17.00 uur
Locatie

Bluepoint Brussel Auguste Reyerslaan 80 1030 Brussel

Deze Masterclass behandelt verschillende deelaspecten van hoe een digitale business op te zetten. Er is telkens een uitgebreid deel ex cathedra en daarna een oefening. Voor die oefening wordt gedurende de dag gewerkt aan een eigen case. Deelnemers mogen een case van hun bedrijf voorstellen.

Aan het eind van de dag bent u in staat om volgende vragen te beoordelen:

  • Wat is er nodig om een digitale dienst te bouwen of te optimaliseren?
  • Wat zijn de belangrijkste processen, metrics en activa voor digitale diensten?
  • Wat is de API-economie en wat betekent dit voor de ontwikkeling van digitale diensten? Hoe stelt dit uw bedrijf in staat om klanten op een schaalbare manier aan te trekken en te bedienen?
  • Wat zijn de financiële modellen achter digitale diensten?
  • Waar zijn de mogelijke risico's en barrières en hoe deze te beheren?
Uiterste inschrijvingsdatum
Deelnameprijs
€ 375
Organisator
Agoria

Praktisch

Datum
Tijdstip
09.00 - 17.00 uur
Locatie

Bluepoint Brussel Auguste Reyerslaan 80 1030 Brussel

Locatie

Adres

Bluepoint Brussel Auguste Reyerslaan 80 1030 Brussel