De kunst van overtuigen en beïnvloeden
Wil je de leren overtuigen en beïnvloeden? Hoe maximaliseer je de slaagkans bij het invoeren van een sterk idee in jouw bedrijf? Welke kortsluitingsmechanismen in onze hersenen gebruiken doorwinterde beïnvloeders?
Dit event is afgelopen
Workshop
Heb je goede ideeën, doordachte verbeterplannen en de ervaring dat ze niet altijd worden ingevoerd? Een aanpak om de implementatie van je plannen te verbeteren wordt toegelicht. Je kent onbewust je valkuilen maar je moet je er meer bewust van worden.
Wat zijn de beperkt aantal aanvalstechnieken die goede ideeën fnuiken? Moet je de tegenstanders buiten spel zetten of ze mee in bad trekken? John Kotter, van “onze ijsberg smelt”, geeft je tegenspelers namen als: Preventa Riskus, Distractus van de Kernen,… en geeft je tips om succesvol te zijn in het creëren van draagvlak voor een goed idee.
- Hoe kun je een in een gestroomlijnde organisatie creatieve ideeën invoeren?
- Laat je organisatie experimenten toe?
- Heb je soms het gevoel dat je door een snelle beslissing beetgenomen bent?
Het overkomt ons allen. Een aantal beïnvloedings- technieken, die al erg oud zijn, worden toegelicht.
Spreker
Rik de Bock heeft als consultant een zeer ruime ervaring in verschillende sectoren. Hij werkte oa voor Philips, IPTE en Helvoet rubber & plastics, in verschillende landen in Europa en Azië. Steeds met focus op new business, business planning, groei management, change projecten, constante verbetering op alle gebied van bedrijfsvoering. Hij heeft bijzondere aandacht voor lerende organisaties en leerde dat overtuigingskracht in elke geleding van een onderneming van hoge toegevoegde waarde is!
Praktisch
We geven voorrang aan ambitieuze Limburgse groeibedrijven. Jouw deelname is gratis, inschrijven is verplicht!
In kader van de reeks "Breng je Innovatie naar de Markt"