Masterclass public relations voor de kmo

Hoe neemt de buitenwereld je bedrijf of organisatie waar?
Hoe zorg je voor een positief imago?
Hoe straal je uit wat je uit wilt stralen?
Hoe kom je positief in de media?

Tot slot krijg je een intensieve mediatraining zodat je weet hoe je best met de pers kunt omgaan

Dit event is afgelopen

Tijdens de interactieve sessies krijg je samen met maximum 9 andere deelnemers de tools en de kennis over voor jou relevante topics zoals:

Hoe neemt de buitenwereld je bedrijf of organisatie waar?
Hoe zorg je voor een positief imago?
Hoe straal je uit wat je uit wilt stralen? 
Hoe kom je positief in de media?

Tot slot krijg je een intensieve mediatraining zodat je weet hoe je best met de pers kunt omgaan
 

Maximum 10 deelnemers

Programma

Dag 1 (17 juni van 9.00 tot 16.00 uur)

1. Kennismaking met jouw reputatie: PR-inzicht

  • Inzicht in het snel veranderende medialandschap (trends/evoluties)
  • Wat is nieuws?
  • Tips & trics om jouw reputatie te verbeteren

2. De Psychologie achter jouw authentieke communicatie

  • Voor jezelf
  • Voor je bedrijf

3. Inleiding Canvas pr-plan

  • Doelstellingen
  • Strategie

Dag 2 (24 juni van 9.00 tot 13.00 uur)

4. Kennismaking met de media: 'Media in zicht'

  • Welke bronnen zijn relevant voor journalisten?
  • Tips & tricks om je kansen op publicatie te vergroten

5. Persrelaties

  • Tips om efficiënt te communiceren met de pers
  • Praktijk: hoe schrijf je een sterk persbericht?

6. Persona's

  • Wie zijn je klanten?

Dag 3 (1 juli van 9.00 tot 16.00 uur)

7. Sociale Media & online pr

  • Hoe gaan journalisten om met sociale media?
  • Hoe gebruik je LinkedIn, Twitter, Facebook, blog, vlog, twitter, e.a. als pr-tool?

8. Mediatraining

  • Intensieve interview training (geschreven pers, radio en tv)
    • Voorbereiding op een onverwacht interview$
  • Argumenteren
    • De ontwikkeling van overtuigende argumenten
    • Wat maakt een argument overtuigend voor het beleid?
    • Hoe ontwikkel je overtuigende argumenten?

9. Canvas Public Relations
- Praktijk

Trainer

Katleen Bracke werkt al bijna 20 jaar als journalist voor VRT Radio en Nws. Ze stond mee aan de wieg van Radio1-programma’s als Jongens&Wetenschap, De Wereld Vandaag en De Ochtend en werkte de afgelopen jaren als reporter, wetenschapsjournalist, coördinator radioduiding, nachtnieuwsmaker en eindredacteur. Vorig jaar werd ze hoofdredacteur van Universiteit van Vlaanderen, waar ze op zoek gaat naar de boeiendste sprekers over wetenschap en met het project en de sprekers zelf ook regelmatig het nieuws probeert te halen.

Kim Neuskens werkt als international certified business coach en is gespecialiseerd in communicatie. Ze verzorgt de personal branding van CEO’s, senior managers en gedreven leiders.  Ze maakt hierbij de brug tussen de persoonlijkheid van de ondernemer en het imago dat het bedrijf naar de buitenwereld wil uitstralen. Op deze manier krijg je als ondernemer een heel duidelijk beeld op je eigen merk en hoe je dit merk kan laten schitteren in de media, tijdens presentaties en gesprekken. Ze heeft een jarenlange ervaring opgebouwd bij productiehuizen en zenders VRT, VTM en SBS. Met wetenschappelijke achtergronden en concrete tools begeleidt ze je in het vinden van jouw eigen imago en hoe je dit succesvol kan uitstralen.

Elizabeth Van Den Bergh is internationaal Speaker Coach bij Montis Public Speaking. Met haar methode Confidence, Content and Connection helpt ze ambitieuze ondernemers en CEOs met meer zelfvertrouwen en impact te spreken. Of dat nu is voor een bedrijfspresentatie, een keynote of een interview met de pers.
Effectieve communicatie en persoonlijk leiderschap zijn haar passies. Haar vroegere werkervaring als Head of PR & Events voor de Europese Commissie komt goed van pas. Sinds dit jaar is ze ook Head Speaker Coach TedxFlanders

Uiterste inschrijvingsdatum
Deelnameprijs
Leden: 890 euro Niet-leden: 1550 euro (excl. btw)
Organisator
Voka

Dit event is afgelopen

Locatie

Adres

Voka Vlaams-Brabant kantoor Vilvoorde Medialaan 26 1800 Vilvoorde