Lab Google Analytics: Weet jij wat je website opbrengt?

Haal jij alles uit je website? In tijden dat online enorm aan belang wint, is het antwoord op deze vraag relevanter dan ooit. Je investeerde in een website voor je bedrijf, maar haal je hier ook de beoogde resultaten mee? Wie bezoekt mijn website? Vanwaar komen deze bezoekers? Zijn de bezoeken succesvol? In deze praktisch opleiding leren we hoe je de antwoorden kan halen uit Google Analytics. We nemen je stap voor stap mee in het verhaal van het gebruik én installatie van Google Analytics op je eigen bedrijfswebsite. En aan de hand van je gepersonaliseerde dashboard geven we jou de nodige inzichten om je website optimaal te laten renderen.

Dit event is afgelopen

Sessie 1

  • Korte kennismakingsronde
  • We overlopen iedere website en de verwachtingen / wensen van elke deelnemer. Leren van elkaar en ideeën uitwisselen staat hier voorop!  
  • Algemene introductie: Google Tag Manager (GTM), Google Analytics (GA), Datastudio (DS)
  • In Google Analytics vinden we antwoorden op volgende vragen:
    • Wie is onze bezoeker?
    • Wanneer komt de bezoeker?
    • Waar komt de bezoeker vandaan?
    • Wat doet de bezoeker? 
  • Hoe installeren we GA en GTM?
  • Op het einde van deze sessie krijg je instructies mee om GA en GTM zelfstandig te installeren op je website.

Sessie 2

  • In deze sessie beantwoorden we jullie vragen over de installatie GTM en GA.
  • We gaan dieper in op wat de bezoeker doet op de website. Welke acties zijn succesvol?
  • Welke acquisitie kanalen zijn er en welke werken écht?
  • Na deze sessie mag je spelen met het opstellen van een meetplan en het aanmaken van goals. We oefenen dit uitgebreid in deze sessie.

Sessie 3

  • In deze sessie leren we werken met de interface van Google Analytics. Wat vind ik waar? Hoe maken we segmenten? Hoe plotten we grafieken?
  • Hoe maken we overzichtelijke rapporten binnen Google Analytics of met behulp van Google Data Studio. We delen een standaard rapport en koppelen dit aan jullie eigen website.
  • Dit is het moment waar jullie website insights zichtbaar worden!

Sessie 4

  • Wat brengt de toekomst? Welke obstakels en uitdagingen staan ons te wachten. We gaan dieper in op Google analytics 4, Cookie consent banners. 
  • Dankzij jullie inbreng en uitwisseling tussen de deelnemers leren we uit elkaars data en gaan jullie terug aan de slag met een duidelijk beeld van jullie website. 

Sprekers

  • Marc Broos

Een man met een technisch plan. Marc programmeert tot het goed zit. Als industrieel ingenieur ontfermt hij zich met veel passie over het technische luik van marketingbureau Grava. Data scraping, reporting en analyse, boeiende business opportuniteiten in kaart brengen, … 

  • Isabel De Smet

Campagnes van scratch opzetten, evalueren en naar the next level tillen? Geen probleem!  SEA & Analytics Lead Isabel houdt van cijfers, meetbare bedrijfsdoelstellingen en uitdagende KPI’s.  Drie zaken die ze bij Grava enthousiast combineert met een vlotte, dynamische werksfeer.

Uiterste inschrijvingsdatum
Deelnameprijs
€ 550 excl. btw
Organisator
Voka
Thema's

Dit event is afgelopen

Locatie

Adres

Voka - Kamer van Koophandel Mechelen-Kempen (kantoor Mechelen) Onze Lieve Vrouwestraat 85 2800 Mechelen