Lab Businessmodel innovatie in tijden van crisis

De invloed van disruptieve innovatie is al enkele decenia heel voelbaar in verschillende sectoren, waarschijnlijk ook de uwe. En de chaotische, onzekere omgeving waar we nu mee te maken hebben komt er nog eens bovenop. Maar, zoals Churchill zei: ”Never let a good crisis go to waste”'.

Dit event is afgelopen

In deze reeks van drie sessies gaan we disruptieve innovatie recht in de ogen kijken. We bekijken ook waar dit in jullie sectoren zijn opmars maakt of kan maken. We gaan daarna aan de hand van business model innovatie methodieken concreet aan de slag met uw kmo. "Hoe kan ik als kmo-leider ook denken zoals een business model disruptor?".

Programma

We nemen de tijd over drie sessies om samen concrete antwoorden te formuleren over:

  • Sessie 1: Wat is disruptieve innovatie en hoe herken ik het? Hoe los ik het innovator's dilemma dit hiermee gepaard gaat op? Waar zit er disruptieve druk in mijn sector of waardeketen? Hoe kan business model denken mij helpen? 
     
  • Sessie 2: Waar dringt er zich een aanpassing van mijn business model op? Welke business model patronen kunnen mij inspireren? Hoe kan ik deze inzetten om tot business model innovatie te komen?
     
  • Sessie 3: Hoe detailleer ik het nieuwe business model? Wat kunnen we van elkaars voorbeelden leren?

Doelgroep

Dit programma richt zich op kmo-zaakvoerders en kmo-managers die op een gestructureerde wijze concreet willen kennismaken met business model innovatie voor hun kmo. 
 
Trainer

Steven De Hertogh is docent en onderzoeker aan de Thomas More Hogeschool. Hij is gespecialiseerd in business model innovatie en de media & entertainment sector. Hij heeft ruim 15 jaar ervaring in business modelling en innovatie onderzoek, educatie en coaching bij o.a. Vlerick Business School, Voka en Mediarte. 

Uiterste inschrijvingsdatum
Deelnameprijs
€ 550 (excl. btw)
Organisator
Voka
Thema's

Dit event is afgelopen