AI-verkenner voor de Vlaamse onderneming
Heel wat Vlaamse kmo’s en ondernemingen hebben nog koudwatervrees om de stap naar AI-implementatie te zetten. Er is angst voor te hoge kosten en reacties van stakeholders. Of men weet simpelweg niet waar te beginnen. Nochtans heeft AI het potentieel om toegevoegde waarde te creëren, maar enkel als er doordacht naar de business case gekeken wordt.
Voor wie?
- kmo’s
- Bedrijven met de wens om te starten met AI (alle sectoren)
- HR, klantenservice, IT, CEO, sales, marketing,…
Wat kan je verwachten?
De onderzoekers van Creative and Innovative Business en Smart Tech and Design nemen je op sleeptouw in de workshop. Dit is een multidisciplinair team van experten economie, psychologie en technologie. Zo bieden we de juiste mix van inzichten voor échte change management (en niet enkel technologische implementatie).
We behandelen thema’s als:
- Basisbegrippen aan de grondslag van AI
- Functionaliteit van AI in het bedrijfsleven
- Good practices
- De impact van AI: sociale en ethische aspecten
- De toekomst van AI
Hoe pakken we dit aan?
Is AI de juiste oplossing voor de uitdaging waar jij voor staat? Is de implementatie van AI haalbaar? Binnen onze workshop nemen we het potentieel van AI, maar ook de aandachtspunten onder de loep.
Workshop: AI-verkenner
Via onze workshop laten we Vlaamse kmo’s en organisaties op een inspirerende manier kennis maken met de opportuniteiten en aandachtspunten van AI-implementatie.
Je neemt mee uit de workshop:
- Een praktische basis in AI: een conceptueel begrip van de technologie die AI drijft zoals Machine Learning , Deep Learning , neurale netwerken,…
- Relevante voorbeelden van AI-toepassingen in de industrie en dienstensector
- Het vermogen om de mogelijkheden van AI in jouw organisatie te identificeren en een businesscase uit te tekenen voor de implementatie ervan
- Inzicht in de aandachtspunten rond sociale en ethische aspecten van AI
Duurtijd
Inspiratiesessie: ongeveer 1 uur
Workshop: 2 tot 4 uur (afhankelijk van de specifieke noden en wensen)
Dienstverlener
Thomas More Onderzoekseenheid Creative & Innovative Business