LAB (Limburg): Bereik meer klanten via Instagram

De groep van Instagram volgers wordt jaar na jaar groter. Dit social media kanaal kan je moeilijk negeren wanneer je weet dat 82% gebruikers zijn van 15-19 jaar (toekomstige kopers) en 57% gebruikers van 20-39 jaar (huidige kopers).

Een onderzoek van frankwatching laat zien dat Instagram ook in 2020 het socialmediaplatform is dat nog steeds het meest is gegroeid met maar liefst een stijging van 14%. Het aantal gebruikers van Instagram stijgen zowel procentueel als absoluut nog steeds het meest. Ook de stijging in het aantal dagelijkse gebruikers is bij Instagram het hoogst.

Start nu, voordat ‘iedereen’ er gebruik van maakt en trek b2c potentiële klanten aan of gebruik het voor jouw B2B-portfolio.

Tijdens dit 3-delig praktisch en interactief LAB krijg je een stappenplan om een professioneel Instagram account aan te maken / te beheren om meer klanten te bereiken. De opbouw is als volgt:
- Dag 1 en 2: Hoe kan jij een Instagram profiel succesvol opzetten om jouw klanten te bereiken?
- Dag 3: Wanneer je weet wat je moet plaatsen, wil je ook leren hoe je dat er visueel goed uit kan laten zien.

Dit LAB wordt gegeven door Silvia Augusti van iCommit marketing, een Bryo StartUp gespecialiseerd in Instagram marketing.

Website: www.icommit.be
Instagram: https://www.instagram.com/icommit_marketing/
Mogelijk gemaakt door Vlaams Agentschap Innoveren & Ondernemen

Praktisch

Datum
Tijdstip
18.00 - 22.00 uur
18.00 - 22.00 uur
18.00 - 22.00 uur
Locatie

Voka - Kamer van Koophandel Limburg gouverneur roppesingel 51 3500 Hasselt

Situering

Het LAB helpt je in het opbouwen van een professioneel Instagram account. Het is als volgt opgebouwd uit 3 halve dagdelen

  • Dag 1 en 2: Hoe kan jij een Instagram profiel succesvol opzetten om jouw klanten te bereiken?
  • Dag 3: Wanneer je weet wat je moet plaatsen, wil je ook leren hoe je dat er visueel goed uit kan laten zien.

Programma

Een korte opsomming van het programma over 3 sessies en de opbouw van een sessie.

Sessie 1

  • Bepalen doelgroep
  • Vermijd algemene communicatie en bereik jouw doelgroep
  • Wat zijn de pijn- en plezierpunten van jouw doelgroep?
  • Vastleggen van thema’s
  • Leer wat interessante onderwerpen zijn voor jouw doelgroep
  • Plaats op een snelle en gestructureerde manier gerichte posts
  • Tips & Tricks

Sessie 2

  • Hashtags
  • Wat en waarom gebruiken?
  • Research en vinden van hashtaggroepen die van toepassing zijn voor jouw doelgroep en zo volgers bereiken
  • Tips & Tricks om zelf volgers aan te trekken
  • Wat (not) to do bij jouw ‘teksten’

Sessie 3

Ontwerpen van Instagram posts wanneer je geen grafische kennis hebt:

  • Visueel uitwerken van posts -> foto’s, quotes en teksten
  • Startend vanuit makkelijk aanpasbare sjablonen
  • Een uniform geheel verkrijgen via het gebruik van filters, kleur, en lettertype
  • Afmetingen zijn reeds automatisch voorzien voor Instagram posts of stories

Benodigde materialen: laptop & muis, toegang tot internet

Groepsgrootte

Door het interactieve karakter is de groepsgrootte beperkt tot 8, maximum 10

Uiterste inschrijvingsdatum
Deelnameprijs
75
Organisator
Voka

Praktisch

Datum
Tijdstip
18.00 - 22.00 uur
18.00 - 22.00 uur
18.00 - 22.00 uur
Locatie

Voka - Kamer van Koophandel Limburg gouverneur roppesingel 51 3500 Hasselt

Locatie

Adres

Voka - Kamer van Koophandel Limburg gouverneur roppesingel 51 3500 Hasselt