Businessclub Innovatie

Je wilt innoveren maar weet niet hoe er aan te beginnen? Of je bent nog op zoek naar dat ene unieke voor je bedrijf? Benieuwd hoe anderen het aanpakken? De Businessclub Innovatie geeft inzicht in de aanpak van 9 toonaangevende bedrijven.

Dit event is afgelopen

Deze Businessclub Innovatie biedt on the field inspirerende bijeenkomsten over verschillende thema's in innovatie. Bedrijven, onderzoekers, kennisexperts en designers presenteren op een interactieve manier hoe zij scoren met innovatie. De cases behandelen de verschillende facetten van innovatie, van product en proces over nieuwe business modellen en co-creatie tot digitalisering. Ongeacht of het bedrijf nu groot of klein is, ze inspireren door de manier waarop zij aan innovatie doen, door de tools en technieken die ze gebruiken om tot innovatie te komen én door de manier waarop ze innovatie naar de markt brengen.

Bovendien werken we voor deze Businessclub samen met het Team Bedrijfstrajecten van VLAIO (het vroegere Innovatiecentrum). Anke Albregts en Stijn Scholts nemen mee de begeleiding op zich, waardoor we maximaal proberen de vertaalslag te maken van de behandelde cases naar de deelnemers.

Programma

Iedere sessie vindt plaats tussen 24 mei 2018 en 19 februari 2019 van 16u tot 20u bij het bedrijf zelf. We voorzien naast de case telkens een rondleiding en gepaste catering. Voor het volledige programma en inschrijven kan je hier terecht.

Het eerste bezoek vindt op 24 mei (in plaats van 24 april zoals eerder gecommuniceerd) plaats bij WP Haton

Tot het begin van deze eeuw was WP Haton een traditionele producent van bakkerijmachines. Ingenieurs van de R&D afdeling bepaalden welke machines werden gemaakt, op basis van techniek, niet van de klant. Maar de markt veranderde en dwong hen mee te veranderen. WP Haton gooide zijn business model om. Van een maakbedrijf naar een dienstenleverancier, waar de focus ligt op de klant. In het BreadLab wordt samen met de klant gezocht naar de optimale productielijn. Via het serviceconcept Blue Value worden standaard onderdelen meegestuurd, machines gemonitord én zelfs geëxperimenteerd met service vanop afstand via VR. Een succesvolle ommezwaai, de trip naar Nederland waard!

Doelgroep

Bedrijven die willen groeien en/of transformeren door innovatie en hiervoor op zoek zijn naar inspirerende voorbeelden. Zowel bedrijfsleiders, R&D-verantwoordelijken, innovatiemanagers, ... zijn welkom. Iedereen die interesse heeft in innovatie en wat dit kan betekenen voor zijn of haar bedrijf. 

De plaatsen zijn beperkt! First come, first served.

Deelnameprijs
€ 1000 (leden van Voka), € 1300 (niet-leden van Voka)
Organisator
VOKA Limburg i.s.m. Agentschap Innoveren & Ondernemen
Thema's

Dit event is afgelopen