eenzame fietser op een brug

De Vlaamse Kredietbemiddelaar

De verschillende stappen bij de kredietbemiddeling

  • 1

    Je kan online je aanvraag voor kredietbemiddeling indienen. Het aanvraagformulier bevat een aantal vragen die essentieel zijn om een goed zicht te krijgen op je situatie (zoals je contactgegevens, deze van je onderneming en je bankier, uiteenzetting van het probleem, bedrag(en) van het krediet, reden van weigering, … ). Documenten die nuttig zijn voor je dossier kan je in bijlage meesturen.

    Download het mandaat waarbij je de Kredietbemiddelaar de toestemming geeft om in contact te treden met de relevante bank en stuur het ingevuld terug naar kredietbemiddelaar@vlaio.be

  • 2

    Na ontvangst van je aanvraagformulier, sturen wij je via mail een ontvangstbevestiging.

  • 3

    Vervolgens kunnen we met jou telefonisch contact opnemen om je dossier te bespreken, de precieze knelpunten te vinden en eventuele onduidelijkheden op te lossen

  • 4

    Op basis van een geloofwaardig dossier zoeken we naar een oplossing. Soms nemen wij contact op met je bankier. In dit geval vragen wij steeds je schriftelijk akkoord. We trachten door de communicatie te verbeteren en/of het aanbrengen van nieuwe elementen tot een creatieve benadering te komen voor het probleem dat zich stelt in de relatie met je bank. We trachten tot een oplossing te komen die aanvaardbaar is voor je bank én voor jezelf. 

  • 5

    Na behandeling van het dossier wordt het formeel gesloten met, voor zover nodig, een bondige verduidelijking.

Contacteer ons

VLAIO
De Vlaamse Kredietbemiddelaar
Koning Albert II-laan 35 bus 12 
1030 Brussel 
T 0800 20 555
kredietbemiddelaar@vlaio.be

Je vraag zal opgevolgd worden door een Kredietbemiddelaar uit jouw regio door wie je zal gecontacteerd worden. Je kan ook het aanvraagformulier invullen. Zo hebben we onmiddellijk je contactgegevens en krijgen we reeds een eerste beeld van je financieringsprobleem.

Heeft deze informatie je geholpen?
Gelieve aan te geven waarom niet: