Overslaan en naar de algemene inhoud gaan

U bent hier

Vlaamse ondernemers delen faalverhalen

24 mei 2017 - 10.58u.

“Iedereen valt weleens, maar blauwe plekken genezen en nadien ben je weer wat wijzer”, aldus medezaakvoerder Ann Claes van kledingketen JBC. Ann is één van de nieuwe gezichten die de Failing Forward campagne trekt dit voorjaar. Zonder een blad voor de mond te nemen praat de topmanager over haar fuckups. 

Je kan niet ondernemen zonder af en toe eens flink tegen de muur te lopen. Het goede nieuws is dat een mislukking je sterker maakt, want mensen leren uit hun missers.

“Fouten maken is essentieel”, vindt communicatie-expert Noël Slangen, “niet alleen in een leerproces, maar ook om succesvol te kunnen zijn.” Slangen getuigt samen met Thomas D’Hooge (Unthinkable, The Pop-up Hotel), Jorn Vanysacker (Intuo), Rik Vandersanden (The Thrill), Vincent Nys (NewFusion), Soe Nsuki (stand-up comedian), Hans Bourlon (Studio 100) en Ann Claes (JBC) over zijn ‘faalmomenten’ voor Failing Forward. 

De vier jaar durende Failing Forward campagne is voor een groot stuk opgebouwd rond dergelijke ‘ontboezemingen’ van ondernemende Vlamingen. Op het webplatform metfalenenopstaan.be worden al die getuigenissen verzameld.

Onderteken het manifest

We aan mensen die onze missie onderschrijven om ook ons manifest te ondertekenen op metfalenenopstaan.be/manifest. Iedereen die mee het taboe op falend ondernemerschap wil doorbreken, kan zijn stem laten horen en steekt zo onze ondernemers die dag in dag uit risico’s nemen mee een hart onder de riem.

Deze campagne wordt gerealiseerd door Startups.be in opdracht van het Agentschap Innoveren & Ondernemen, en krijgt de gewaardeerde steun van Ernst & Young en van Van Olmen & Wynant. Voor de FaalFolies slaan we de handen in elkaar met Unizo. Voor meer info, bezoek www.metfalenenopstaan.be.


UP