Overslaan en naar de algemene inhoud gaan

U bent hier

Neem deel aan congres "Is meten weten?"

26 sep 2017 - 11.08u.

Is meten weten?

"Meten is weten" is de mantra van kwaliteitsmanagers. Of het nu gaat om het meten van klantentevredenheid, het bepalen van kpi's bij een nieuwe strategie of het uitrollen van een project over kwaliteitscultuur: metingen komen er altijd aan te pas.

Maar meten is geen doel op zich. Bovendien verliezen we uit het oog wat we meten. Meten is pas weten, als u weet wat u meet. Tijdens het congres krijgt uw kritische reflecties over meten voorgeschoteld en tonen we goede praktijken waarmee u aan de slag kunt. Deze sprekers hebben hun komst bevestigd:

  • Jos Borremans
  • Benedikt Sommerhoff
  • Antoon Vandevelde

5 meest gebruikte metrics

De meest gebruikte metrics om kwaliteit te meten zijn:

  • 1 klantentevredenheid (71%),
  • 2 het al dan niet voldoen aan standaarden en audits (59%),
  • 3 retours van producten (57%),
  • 4 de klantenervaring (55%) en
  • 5 sales of inkomsten (53%).

Neem deel aan kwaliteitscongres

Blijft nog de vraag of we nog altijd weten wat we meten: meten mag geen doel op zich worden. Meten is pas weten, als u weet wat u meet. Daarom buigt het Vlaams Centrum voor Kwaliteitszorg zich op 28 november 2017 over de vraag "Is meten weten?" tijdens het Kwinta congres in het ICC Gent.

Dienstverleners van de kmo-portefeuille krijgen korting op hun deelname: in plaats van €500 (excl. btw) betalen ze €300 (exclusief btw). Schrijf in via https://www.kwinta.be/congres met de kortingscode vlaiokorting.


UP