Overslaan en naar de algemene inhoud gaan

22 mei 2017 - 14.34u.
Terugblik op 2016 - jaarverslag

Graag willen we ons jaarverslag 2016 aan u voorstellen. U vindt een uitgebreide versie met alle details maar ook een webversie waar we het enigszins anders aanpakten: we legden hier de focus op onze belangrijke verwezenlijkingen, verrijkt met tal van inspirerende ondernemersverhalen.

We blikken terug op een organisatie in verandering. Op 1 januari 2016 ontstond Agentschap Innoveren & Ondernemen uit de fusie van Agentschap Ondernemen en IWT. In 2016 werd voorrang gegeven aan de continuïteit van de dienst- en steunverlening zodat er geen breuk was in de ondersteuning van Vlaamse bedrijven. Daarnaast werden een aantal trajecten uitgevoerd die gericht zijn op de vereenvoudiging en stroomlijning van het instrumentarium: de hervorming van de kmo-portefeuille en de lancering van de kmo-groeisubsidie. Bij de uitrol van het nieuwe clusterbeleid werden 14 innovatieve bedrijfsnetwerken en vier speerpuntclusters geselecteerd. En voor de optimalisering van de dienstverlening naar bedrijven werden 11 partners aangeduid die coaching- en adviestrajecten aanbieden.

Wil u alle cijfers kennen? Duik dan in het Hermes-jaarverslag voor alle details.

Wil u zich echter laten inspireren en een beknopt overzicht krijgen van onze belangrijkste realisaties? Surf dan naar onze minisite.

UP