Overslaan en naar de algemene inhoud gaan

U bent hier

Beoordeling van de subsidie-aanvragen

Voorwaarden

Als dienstverlener bent u verplicht om elke subsidieaanvraag te melden die niet in overeenstemming is met de wetgeving. De controletaak is zowel vormelijk als inhoudelijk.

Mogelijke redenen zijn:

  • De onderneming mag geen gebruik maken van de kmo-portefeuille.

Indien u weet dat een onderneming niet toegelaten is tot de kmo-portefeuille dient u dit te melden. Bijzondere aandacht is er voor aanverwante ondernemingen. Aanverwante ondernemingen kunnen geen subsidie krijgen voor de diensten die ingekocht worden bij de ‘aanverwante’ dienstverlener. Aanverwante ondernemingen zijn:

  • de onderneming heeft rechtstreeks of onrechtstreeks stemrechten of kapitaal van de dienstverlener in handen;
  • de dienstverlener heeft rechtstreeks of onrechtstreeks stemrechten of kapitaal van de onderneming in handen;
  • de dienstverlener en de onderneming hebben minstens een gemeenschappelijke zaakvoerder, bestuurder, werknemer of aandeelhouder;
  • de zaakvoerders, bestuurders of aandeelhouders van de onderneming en de dienstverlener zijn met elkaar verbonden als echtgenoten, als bloedverwanten tot en met de tweede graad of door samenwoning.
     
  • De subsidie wordt aangevraagd voor een niet subsidiabele dienst

Indien er twijfel heerst over het al dan niet in aanmerking komen van een welbepaalde dienst kan er steeds contact worden opgenomen met de kmo-portefeuille via het gratis nummer 1700 of via kmo-portefeuille@vlaanderen.be

  • Verkeerde dienstverlener

U kent de onderneming niet. De onderneming heeft zich niet ingeschreven voor het volgen van een opleiding bij uw organisatie of u heeft geen overeenkomst voor advies afgesloten met deze klant.

  • Verkeerd bedrag

De klant heeft bij zijn aanvraag een verkeerd bedrag ingevuld.

  • Aanvraag te laat

Een project dient ten laatste 14 dagen na de start van de opleiding of het advies zijn aangevraagd. Bij een projectaanvraag die hierbuiten gebeurd dient een dienstverlener de aanvraag te weigeren.

Procedure

  Kmo Dienstverlener
1. Inschrijving opleiding of ondertekening contract advies  
2. Digitale aanvraag + storting van het eigen aandeel  
3.   Stopzetting indien niet OK (demo)
4. Volgen van de opleiding Geven van de opleiding/advies
5.   Opmaken factuur
6. Betaling via de kmo-portefeuille  
7. Beoordeling dienstverlener  

Beheer van uw kmo-portefeuille

Via onze online zoekmodule voor dienstverleners hebben gebruikers van de kmo-portefeuille steeds een actueel overzicht van de geregistreerde dienstverleners. Stelt u vast dat uw gegevens niet meer correct zijn, dan kan u deze zelf wijzigen. Onze demo toont hoe u dit eenvoudig kan doen.


UP