Overslaan en naar de algemene inhoud gaan

U bent hier

Aanvraag

  1. Hoe kan ik een subsidie aanvragen?
  2. Wanneer moet een aanvraag worden ingediend?
  3. Heb ik een factuur nodig om een subsidie aan te vragen?
  4. Wat betekent de start van prestaties bij een opleiding?
  5. Kan ik mijn project laten stopzetten?

1. Hoe kan ik een subsidie aanvragen?

Een subsidie kan alleen maar via de elektronische applicatie worden aangevraagd. Om een subsidie te kunnen aanvragen moet u zich eerst registreren op de website. Meer informatie.

2. Wanneer moet een aanvraag worden ingediend?

Een subsidieaanvraag wordt ingediend op basis van een overeenkomst of een inschrijving. U kan een subsidieaanvraag indienen tot 14 kalenderdagen na de start van de prestaties. Na deze termijn kan u geen aanspraak meer maken op een subsidie voor deze overeenkomst of inschrijving.

Gelieve er rekening mee te houden dat alle procedures (aanvraag token of installatie EID, registratie of migratieprocedure) doorlopen moeten zijn binnen deze 14 kalenderdagen. Indien een procedure nog niet doorlopen is en de 14 dagen zijn overschreden, dan kan komt deze prestatie niet voor subsidie in aanmerking.

Het Agentschap Innoveren & Ondernemen kan niet aansprakelijk gesteld worden en bezorgt geen overmachtsbrieven indien het niet tijdig indienen van een steunaanvraag te wijten is aan een vertraging bij het bekomen van het federaal token of het laattijdig of niet ontvangen van de activatielink om de gemachtigde aan de onderneming te koppelen.

3. Heb ik een factuur nodig om een subsidie aan te vragen?

Nee. U dient uw subsidieaanvraag in op basis van uw inschrijving of overeenkomst met uw dienstverlener. De inschrijving of overeenkomst moet een vaste prijs bevatten zodat u weet hoeveel subsidie u moet aanvragen.

Kmo-portefeuille of Sodexo maakt geen facturen. U kunt een print van uw online projectdetail gebruiken bij de boekhoudkundige verwerking. Hoe u een subsidieaanvraag moet boeken vindt u terug in het boekhoudschema.

4. Wat betekent de start van de prestaties bij opleiding?

De start van de opleiding is de eerste lesdag zoals georganiseerd door de opleidingsverstrekker. Het is dus niet het moment dat u of uw werknemers als cursist instappen in de opleiding.

5. Kan ik mijn project laten stopzetten?

Als klant heeft u altijd de mogelijkheid om uw eigen aandeel terug te vragen. Een stopzetting kan aangevraagd worden als het project niet doorgaat of als de totale kostprijs voor het project lager lag als voorzien. Meer informatie staat op de pagina "Stoppen en terugbetaling".

U bent niet verplicht om de stopzetting aan te vragen. Sowieso wordt elk project afgesloten op 31 december van het kalenderjaar volgend op het jaar waarin u subsidie hebt aangevraagd. Uw eigen aandeel van het resterende projectbedrag wordt dan automatisch teruggestort.


UP